Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Megapanel: Najpopularniejsze witryny w marcu 2009 r.

22-05-2009, 22:05

Z marcowych wyników niezadowoleni muszą być twórcy portalu o2.pl, który pomimo wzrostów oglądalności odnotował spadek w kilku rankingach. Co ciekawe, bariera wejścia do pierwszej 20-tki najpopularniejszych witryn przekroczyła już 3,1 mln real users. Wśród komunikatorów nieznaczny spadek zasięgu Gadu-Gadu oraz wzrost Skype i Windows Live Messenger nie zagroził jednak pozycji GG.

Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg zasięgu miesięcznego
fot. - Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg zasięgu miesięcznego
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego.
Pomimo zwiększenia zasięgu portal o2.pl spada o dwie pozycje w dół - z 6. na 8. miejsce. Z czołowej 20-tki wypadły serwisy dobreprogramy.pl oraz gry.pl ustępując miejsca porównywarce Ceneo i serwisowi z ogłoszeniami motoryzacyjnymi otoMoto. Bariera wejścia do najpopularniejszych witryn była wyższa niż w lutym 2009 r. - by znaleźć się na 20. miejscu witrynę musiało w marcu odwiedzić 3,18 mln użytkowników (real users), co odpowia 19,3% zasięgu. Na czele bez zmian: Google przed Onet, Naszą-Klasą, Wirtualną Polską i Allegro.

Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg miesięcznych odsłon
fot. - Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg miesięcznych odsłon
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon.
W marcu 2009 użytkownicy portalu Onet wygenerowali więcej odsłon niż użytkownicy Google (spadek liczby odsłon o 746 mln), co pozwoliło Onetowi zamienić się miejscami z Google w porównaniu do lutego 2009. Serwisy Grupy fotka.pl miały w marcu o ponad 80 mln mniej odsłon i zamieniły się miejscami z Interią, która z kolei odnotowała ponad 130 mln odsłon więcej niż w lutym 2009 r.

Pomimo wzrostu liczby odsłon spadek o 1 pozycję zaliczył także portal o2.pl, który został wyprzedzony w tym rankingu przez YouTube. Pierwsze dwa miejsca zajmują odpowiednio Nasza-Klasa (wzrost o ponad 400 mln odsłon) i Allegro - wzrost o prawie 150 mln odsłon.

Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg miesięcznego czasu
fot. - Megapanel marzec 2009: Ranking witryn wg miesięcznego czasu
Ranking witryn według miesięcznego czasu.
Nasza-klasa, pomimo pierwszej pozycji w tej kategorii, zanotowała w marcu 2009 dość znaczny spadek liczby godzin spędzonych przez użytkowników na portalu - o ponad 19 mln - oraz średni czas na użytkownika o ponad 2 godziny. Piastujące 2. pozycję Google internauci odwiedzali nieco dłużej niż w lutym, nie udało się jednak wyprzedzić lidera w tej kategorii.

Spadek o jedną pozycję odnotował portal o2.pl, ponownie przegrywając wyścig z YouTube. Obydwie witryny odnotowały wzrosty w liczbie spędzonego czasu, jednak to użytkownicy YouTube poświęcili więcej czasu na oglądanie filmów, niż użytkownicy portalu o2.pl na przeglądanie jego zasobów.

Megapanel marzec 2009: Ranking komunikatorów wg zasięgu miesięcznego
fot. - Megapanel marzec 2009: Ranking komunikatorów wg zasięgu miesięcznego
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego.
Pomimo nieznaczego spadku zasięgu - z 36,51% na 35,79% - Gadu-Gadu nadal piastuje pierwsze miejsce z 5,9 mln użytkowników (real users). Niezmiennie na drugiej pozycji Skype odrabia powoli dystans do GG, odnotowując wzrost zasięgu z 26,39% do 27,09% w marcu 2009 r. i liczbą 4,6 mln użytkowników (real users). Ostatni z "odwiecznej" pierwszej trójki Tlen.pl stracił w porównaniu do lutego 2009 16 tys. użytkowników i z liczbą 618 tys. ma 3,76% zasięgu.

Dosyć znaczny przyrost użytkowników - o 129 tys. - odnotował natomiast komunikator Microsoftu - Windows Live Messenger. Z liczbą 486 tys. real users i zasięgiem 2,96% zajmuje 4 miejsce w zestawieniu.

W zestawieniu średniego czasu uruchomienia na użytkownika przodował w marcu 2009 komunikator Tlen.pl - jego użytkownicy korzystali z niego średnio przez 76 godzin i 50 min. W lutym 2009 palmę pierwszeństwa w tym zestawieniu dzierżył Google Talk z 97 godz. i 25 minutami.

Badanie przeprowadzono na próbie 18 079 internautów powyżej 7 roku życia. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *