Megapanel: Luty 2009 - Skype goni Gadu-Gadu
Nasza-Klasa tym razem traci zarówno na liczbie odwiedzin oraz
użytkowników. Ciekawie przedstawia się sytuacja w czołówce
komunikatorów. Pomimo że Gadu-Gadu nadal utrzymuje się na pierwszym
miejscu, Skype podciągnął się nieco w górę pod względem liczby
użytkowników.
reklama
fot. - Ranking witryn wg zasięgu - luty 2009. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2009
Porównując luty 2009 ze styczniem br., czołówka pierwszych 5 miejsc w rankingu dotyczącym miesięcznego zasięgu bez zmian.
Na dalszych pozycja na uwagę zasługuje roszada dwóch portali o podobnym
zasięgu i liczbie użytkowników - o2.pl wyprzedziło Interię. Poza tym z
pierwszej dwudziestki wypadł serwis pkt.pl oraz porównywarka ceneo.pl, a na 13 miejsce
wskoczyła witryna mozilla.com, co można łączyć z rosnącą
popularnością przeglądarki Firefox.
fot. - Ranking witryn wg odsłon - luty 2009. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2009
W kategorii miesięcznej liczby odsłon nadal na pierwszym miejscu niezagrożona jest Nasza-Klasa. Jednak pomimo wzrostu liczby użytkowników do ponad 9,23 mln liczba odsłon NK w lutym zmniejszyła się o blisko 1,5 mld. Zadowolone może być natomiast Allegro, które wyprzedziło Google i znalazło się w lutowym zestawieniu na drugiej pozycji.
fot. - Ranking witryn wg czasu w miesiacu - luty 2009. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2009
W zestawieniu czasu, który w ciągu lutego polscy internauci spędzili na witrynach dalej przoduje Nasza-Klasa, choć w stosunku do stycznia 2009 r. poświęciliśmy na surfowanie po Naszej-Klasie o prawie 2 i pół godziny mniej. W pierwszej dziewiątce warto odnotować także przesunięcie się na pozycję
9. gazeta.pl, która zepchnęła na pozycję 10. grupę fotka.pl. Na wysokim miejscu - w porównaniu do stycznia br. - uplasowała się także grupa GG Network, przeskakując z 19. na 13. pozycję w lutym 2009.
fot. - Ranking komunikatorów wg zasięgu - luty 2009. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2009
Pod względem zasięgu komunikatorów wciąż na prowadzeniu
Gadu-Gadu. Zasięg GG to 36,5% z wynikiem 5,86 mln użytkowników. Co jednak ciekawe, od stycznia do lutego br. GG przybyło zaledwie 25 tys. nowych użytkowników, podczas gdy Skype - drugi z najpopularniejszych w Polsce komunikatorów - w tym samym okresie zdobył uznanie blisko 200 tys. nowych użytkowników (real users), obejmując swoim zasięgiem
prawie 26% ogółu, czyli 4,25 mln real users. Mimo przewagi GG,
pod względem czasu uruchomienia oba komunikatory mają zbliżone wyniki,
osiągając ponad 64 godziny.