Prawie 2/3 firm planuje inwestycje w technologie do komunikacji pomimo kryzysu gospodarczego. Firmy byłyby jednak bardziej zainteresowane telepracą i mobilnością, gdyby mogły wcześniej wypróbować te rozwiązania – wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę e-Rewards na zlecenie Avaya.
Ankieta przeprowadzona wśród małych firm europejskich (zatrudniających od 20 do 80 pracowników) wykazała, że środowisko małych firm, nawet w trudnym okresie kryzysu ekonomicznego, inwestuje w technologie komunikacyjne. Aż 79% przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii, 71% we Francji, 69% we Włoszech i 63% w Rosji podaje, że technologie te mają dla nich kluczowe znaczenie i że zamierzają wydawać na nie pieniądze.
Wyniki te pokazują jednak, że rynek z wahaniem wprowadza niektóre bardzo ważne technologie komunikacyjne, na przykład telepracę i mobilność. Większość respondentów w różnych krajach (80% we Francji, 78% w Rosji, 65% we Włoszech, 59% w Wielkiej Brytanii) podaje, że wdrożałaby technologię umożliwiającą pracownikom wykonywanie zadań w domu, gdyby można było najpierw ją wypróbować i przekonać się, że przynosi korzyści.
67% respondentów z Wielkiej Brytanii i 60% z Francji podaje, że najważniejszym argumentem za umożliwieniem pracownikom małych firm wykonywania zadań w domu jest wzrost produktywności. Natomiast 74% respondentów z Włoch i 65% z Rosji uważa, że większą korzyścią z telepracy jest obniżenie kosztów ogólnych.
- Małe firmy różnią się od dużych większą elastycznością (…) Jednak mimo że są gotowe inwestować, potrzebują wskazówek na temat tego, co jest możliwe, na co je stać finansowo i co może im przynieść największe korzyści. (…) Potrzebne im jest lepsze zrozumienie mechanizmów, dzięki którym technologie pracy zdalnej i mobilności mogą zapewnić przewagę nad konkurencją – stwierdził Jakub Abramczyk, dyrektor zarządzający firmy Avaya w Polsce, w komentarzu do wyników badań.
Większość małych firm nie jest jeszcze odpowiednio wyposażona do wprowadzenia pracy zdalnej. Badanie wykazało, że 57% respondentów w Rosji, 46% we Włoszech i Francji oraz 42% w Wielkiej Brytanii uważa, iż mniej niż jedna czwarta ich pracowników jest aktualnie przygotowana do pracy zdalnej (w domu, w podróży itd.).
W niektórych przypadkach żaden pracownik nie ma takich możliwości. Jeśli chodzi o lokalizację, to większość małych firm (67% we Francji, 66% w Rosji, 65% w Wielkiej Brytanii i 61% we Włoszech) wyraża pogląd, że niezbędna jest codzienna obecność pracowników w biurze lub zakładzie pracy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|