55% internautów w Polsce korzysta z internetu mobilnego - wynika z badań Ericssona. Odsetek "zmobilizowanych" internautów jest zatem wyższy w Polsce niż w UK czy USA. Z mobilnego internetu korzystamy jednak w sposób... mało mobilny.
reklama
Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.
Z badań wynika, że różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego internetu głównie przy pomocy laptopów (79% użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40% urządzeń dostępowych dla mobilnego internetu, bo popularniejsze są smartfony (Wielka Brytania:73%, USA: 67%).
Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25% do 58%, to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.).
Polacy używają mobilnego internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi, że korzysta z mobilnego internetu w domu, w "stałym miejscu" - nie ruszając laptopa z biurka. Polacy traktują zatem internet mobilny bardziej jako alternatywę dla dostępu stacjonarnego. Z drugiej strony ankietowani przyznają, że cenią sobie mobilność, nawet w domu.
Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do internetu jest zasięg.
- Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona - podsumowuje Tomasz Kulisiewicz, analityk wiodący firmy Audytel.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|