Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Lubimy mobilny internet, ale przy biurku

23-11-2011, 13:02

55% internautów w Polsce korzysta z internetu mobilnego - wynika z badań Ericssona. Odsetek "zmobilizowanych" internautów jest zatem wyższy w Polsce niż w UK czy USA. Z mobilnego internetu korzystamy jednak w sposób... mało mobilny.

Ericsson Consumer Lab po raz trzeci przeprowadził w Polsce badania konsumenckiego rynku ICT. Wyniki są reprezentatywne dla 18,5 miliona Polaków na terenie całego kraju, w wieku 15-69 lat. Badanie przeprowadzono wyłącznie wśród internautów.

Z badań wynika, że różnimy się od innych krajów popularnością urządzeń dostępowych. Korzystamy z mobilnego internetu głównie przy pomocy laptopów (79% użytkowników). Tymczasem w Wielkiej Brytanii i USA laptopy stanowią niewiele ponad 40% urządzeń dostępowych dla mobilnego internetu, bo popularniejsze są smartfony (Wielka Brytania:73%, USA: 67%).

Czytaj: UKE interweniuje ws. darmowego mobilnego internetu

Choć penetracja smartfonów w Polsce w porównaniu z 2009 roku zwiększyła się z 25% do 58%, to jednak chętni do korzystania z laptopów nadal preferują ich zakup (wzrost penetracji z 57% w 2009 do 79% w 2011 r.).

Polacy używają mobilnego internetu głównie w domu. Aż 62% ankietowanych twierdzi, że korzysta z mobilnego internetu w domu, w "stałym miejscu" - nie ruszając laptopa z biurka. Polacy traktują zatem internet mobilny bardziej jako alternatywę dla dostępu stacjonarnego. Z drugiej strony ankietowani przyznają, że cenią sobie mobilność, nawet w domu.

Dla 86% badanych polskich internautów najistotniejszym czynnikiem przy zakupie mobilnego dostępu do internetu jest zasięg.

- Choć widoczny jest wzrostu udziału smartfonów, to jednak zdecydowana większość ankietowanych korzysta z mobilnego internetu z laptopów, netbooków i tabletów – co oznacza, że potrzebne jest im to do dostępu pełniejszego, bardziej kompleksowego, niż to się da zrobić przy korzystaniu ze smartfona - podsumowuje Tomasz Kulisiewicz, analityk wiodący firmy Audytel.

Czytaj: Co zmieni przejęcie Polkomtela


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ericsson



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING