Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Logistyka dużych, średnich i małych sklepów internetowych

27-02-2019, 12:09

Analiza danych z ponad tysiąca sklepów internetowych różnej wielkości pokazała, z którymi firmami kurierskimi e-sklepy współpracują najczęściej. Ustalono także średnie koszty przesyłek oraz warunki darmowej dostawy.

robot sprzątający

reklama


Tegoroczny raport platformy Furgonetka.pl pokazał, że 65% małych i średnich sklepów oferuje więcej niż jedną opcję doręczenia, z czego dwie możliwości proponuje 32% sklepów, trzy - 22%, cztery i więcej - 11% e-sklepów. Co ciekawe, odsetek małych i średnich sklepów, które udostępniają cztery i więcej form doręczenia wzrósł o 9% na przestrzeni ostatnich dwóch lat. W przypadku dużych podmiotów 91% z nich oferuje więcej niż jedną formę dostawy. Dwie opcje posiada 31% większych graczy, trzy – 34%, a cztery i więcej form jest dostępna w 24% z nich.

Raport pokazał, że obok dostawy kurierem, najczęściej dostępną formą doręczenia zamówienia są Paczkomaty. W ofercie posiada ją 44% małych i średnich sklepów oraz 74% dużych brandów. Natomiast najczęściej oferowaną firmą kurierską, zarówno przypadku w małych i średnich, jak i dużych sklepów, jest DPD. Pocztex, który jeszcze dwa lata temu zajmował pierwsze miejsce w obu listach TOP5 najpopularniejszych firm kurierskich, teraz uplasował się na trzeciej pozycji.

/pic/photo/oryginal/duzi_i_mali_1551265743.png

Z opublikowanych danych wynika, że kupując w małym lub średnim sklepie za paczkę przedpłaconą klient musi zapłacić średnio 15,40 zł. Jeśli wybiera opcję za pobraniem, to koszt takiej dostawy wynosi średnio 20,94 złotych. W przeciągu tych dwóch lat średnia cena przesyłki przedpłaconej wzrosła o 2,5 złotych, a paczki za pobraniem o 4 złote. W przypadku dużych sklepów internetowych średnia cena doręczenia zamówienia to 10,49 złotych za paczkę przedpłaconą i 16,55 złotych za przesyłkę za pobraniem.

Darmowa dostawa dostępna jest w 37% małych i średnich sklepów oraz w 62% dużych. W większości przypadków jest ona obwarowana określoną kwotą, którą należy wydać na zakupy w danym sklepie. W przypadku małych i średnich podmiotów, średnia wartość koszyka, od której dostępna jest darmowa dostawa wynosi 425,72 złotych. Natomiast w dużych sklepach ta kwota jest aż o ponad połowę niższa i wynosi 192,30 złotych.

Źródło: Furgonetka.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *