Logistyka determinuje opinie w e-commerce
Aktualizacja: 08-05-2025, 21:41
Arvato wraz z Zaufane.pl badają sentyment opinii w polskim e-handlu
reklama
Arvato, wiodący dostawca rozwiązań logistycznych fulfillment dla branży e-commerce i retail, wspólnie z platformą Zaufane.pl przeanalizowało 300 000 opinii klientów wystawionych polskim sklepom internetowym z różnych branż, koncentrując się na ich sentymencie. Aby możliwa była rzetelna ocena firm i jakości obsługi, z analizy wykluczone zostały opinie dotyczące samych produktów, by w pełni skupić się na doświadczeniu użytkownika (UX), a nie na ocenie samych towarów. Wszystkie analizowane opinie pochodziły z ostatnich 12 miesięcy. Celem badania było zidentyfikowanie najczęstszych problemów konsumenckich na podstawie rzeczywistych wypowiedzi kupujących.
Okazuje się, że aż 82 proc. negatywnych opinii dotyczących funkcjonowania e-sklepów dotyczyło logistyki. Pozostałe 18 proc. Koncentrowało się na innych aspektach działalności sklepu. Równocześnie – w zakresie pozytywnych komentarzy – logistyka była również decydującym czynnikiem (ponad 60 proc.).
– Nie sugerowaliśmy się ocenami w gwiazdkach, lecz realnymi wypowiedziami klientów, którzy konkretnie opisywali swoje doświadczenia – zarówno pozytywne, jak i negatywne – podkreśla Sebastian Horoszko, CEO Zaufane.pl.
Wśród najczęściej wskazywanych problemów logistycznych znalazły się:
„Wnioski z raportu wyraźnie pokazują, że logistyka jest kluczowym czynnikiem wpływającym na doświadczenie klienta i jego ocenę e-sklepu. W czasach, gdy wiele elementów – takich jak systemy płatności czy firmy kurierskie – zostało zunifikowanych i są dostępne dla wszystkich, nie stanowią już one źródła przewagi konkurencyjnej. To właśnie sprawnie działający magazyn i indywidualnie dopasowane procesy logistyczne, unikalne dla każdej firmy, decydują dziś o jakości obsługi i przewadze konkurencyjnej na rynku” – podkreśla Lidia Ratajczak-Kluck, CEO Arvato Polska.
Warto dodać, że wyniki badania mają charakter przekrojowy – w praktyce mogą się one różnić w zależności od branży, modelu biznesowego oraz skali działalności poszczególnych e-sklepów.
Pełną wersję raportu pobierzesz tutaj: https://zaufane.pl/arvato
O Arvato
Arvato to jeden z wiodących operatorów logistycznych, oferujący kompleksowe usługi w zakresie logistyki e-commerce, rozwiązań omnichannel oraz obsługi branży healthcare.
arvato.com | fulfillment.arvato.pl
O Zaufane.pl
Zaufane.pl to najskuteczniejsze narzędzie do pozyskiwania i zarządzania opiniami transakcyjnymi w Polsce. Pomaga e-sklepom zwiększać konwersję i widoczność w Google oraz reklamach dzięki autentycznym recenzjom.
Foto i treść: materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Produkcja w nowej erze: Od rewolucji przemysłowej do inteligentnych fabryk
|
|
|
|
|
|