Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Liderzy i białe plamy na mapie e-commerce w Polsce

09-02-2012, 22:10

Przeszło co piąty sklep internetowy w Polsce zarejestrowany jest w województwie mazowieckim - wynika z badania eCommerce Index, przeprowadzonego przez CubeRoot.pl w grudniu 2011 roku.

robot sprzątający

reklama


Drugim bardzo aktywnym ośrodkiem na mapie e-commerce jest województwo śląskie (ponad 13%), a także dolnośląskie (prawie 9%). Kolejne pozycje różnią się między sobą minimalnie - wielkopolskie (8,6%), łódzkie (8,3%) i małopolskie (7,9%).

Województwa w których zarejestrowane są sklepy internetowe
fot. eCommerce Index - Województwa w których zarejestrowane są sklepy internetowe
- Rynek e-commerce jest silnie skoncentrowany w kilku ośrodkach - twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl. - Wystarczy policzyć, że w sześciu województwach skupione jest prawie 70% liczby sklepów e-commerce w Polsce i według naszych szacunków blisko 3/4 wszystkich przychodów. Mam wrażenie, że przedsiębiorcy w mniejszych ośrodkach nie odkryli jeszcze możliwości, jakie otwiera przed nimi e-commerce, pozwalający przekraczać ograniczenia związane z niewielkimi rynkami lokalnymi.

Czytaj też: Ile sprzedają sklepy internetowe?

Prawdziwe białe plamy na mapie e-commerce w Polsce stanowi pięć województw: opolskie (1% sklepów), świętokrzyskie (1%), warmińsko-mazurskie(1,6%), a także podlaskie (1,6%) i lubuskie (2,2%). W tych pięciu województwach skupione jest zaledwie 7% wszystkich sklepów internetowych w Polsce.

Prezentowane wyniki pochodzą z fali pierwszej zostało zrealizowane na próbie 452 właścicieli sklepów internetowych w grudniu 2011. Zaproszenie do badania wysłane zostało do blisko 9 tys. sklepów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *