Podobnie jak w przypadku Nokii, także i szef LG nie podołał konkurencji na rynku telefonów komórkowych. Czy jednak zmiana na stanowisku dyrektora generalnego wystarczy, by firma wyszła na plus?
LG Electronics to druga w ostatnim czasie firma, która postanowiła zmienić swoje kierownictwo. Przypomnijmy, że tydzień temu rada nadzorcza Nokii zwolniła ze stanowiska dyrektora generalnego Oli-Pekkę Kallasvuo, zastępując go pracującym obecnie dla Microsoftu Stephenem Elopem. Z kolei w tym tygodniu swoje odejście zapowiedział Anssi Vanjoki, dyrektor odpowiedzialny za rozwiązania mobilne.
Koreański producent sprzętu elektronicznego nie ma szczęścia na rynku smartfonów. Firma poinformowała o rekordowej stracie w ostatnim kwartale, zapowiadając podobną w obecnie trwającym. W takiej sytuacji Nam Yong podał się do dymisji, jako powód podając złe zarządzanie firmą. Zastąpi go Koo Bon-joon, młodszy brat dyrektora LG Group Koo Bon-moo.
Nokia i LG Electronics to odpowiednio pierwszy i trzeci producent telefonów komórkowych na świecie. Obie firmy są jednak od dłuższego czasu krytykowane za zbyt wolne dostosowywanie się do sytuacji rynkowej, zwłaszcza w zakresie smartfonów. Konkurencja ze strony iPhone'a, a także telefonów HTC i Motorola jest coraz silniejsza. Tymczasem ani Nokia, ani LG nie były w stanie wprowadzić produktów, które mogłyby stanowić dla nich przeciwwagę.
Podobnie jak w przypadku Nokii, pojawia się pytanie, czy nowy dyrektor będzie w stanie wprowadzić powiew świeżości. Nie należy także oczekiwać, by konkurenci biernie się temu przyglądali. Warto podkreślić, że rewelacyjne wyniki ogłosiła w tym tygodniu Research In Motion, producent smartfonów BlackBerry. Z kolei HTC, dzięki nowym telefonom, chce stać się głównym konkurentem Apple, której iPhone zdaje się wyznaczać trendy na rynku.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*