Dobre relacje z klientami to podstawowy warunek powodzenia firmy. Zwłaszcza, kiedy mówimy o sklepach internetowych. Nie tworzą go towary, systemy, ani nawet pracownicy. Taka firma to klienci, bo czym były sklep bez nich?
Warto więc o dobre relacje zadbać już za początku i szybko reagować, kiedy zaobserwujesz, że się pogarszają. Jak to zrobić skutecznie?
Pamiętaj o tym, że słaba komunikacja z klientami była, i nadal jest, powodem rozpadu wielu firm. To właśnie na tej podstawie wyrosło przekonanie „klient ma zawsze rację”. Tak, klient ma zawsze racje, a nawet jeśli jej nie ma… to i tak ma rację!
Co z tego, że pracownik, kierownik działu, dyrektor generalny, a nawet sam prezes udowodni błąd klienta? Jeśli ten poczuje się oszukany, nie kupi produktu, a pozostali pójdą w jego ślady. Firma może w ten sposób stracić spory zysk.
Każdemu zdarzają się błędy i potknięcia. Niezależnie od tego, czy jest to mała – kilkuosobowa firma, czy międzynarodowa korporacja. Tym bardziej, że wielu błędów czasami wręcz nie da się uniknąć. Trzeba po prostu nauczyć się z nimi radzić.
Kluczowym działaniem w poprawianiu relacji z klientami jest prawidłowa diagnoza problemu i szybkie reagowanie. Najważniejsze jest to, aby dodatkowo nie pogarszać relacji. Na początku warto poznać powód niezadowolenia klienta (lub grupy klientów) i podjąć szybkie decyzje, które wszystko naprawią. W tym miejscu warto schować dumę do kieszeni. Sposobów na rozwiązywanie konfliktów jest wiele. Można na przykład przepraszać, można zaoferować rabat lub wystosować list ze stanowiskiem w danej sprawie. Jeszcze raz przypominamy pewną maksymę „klient ma zawsze rację” – nawet jeśli jej nie ma.
Dla poprawy relacji z klientem wymagane jest również pełne odpowiadanie na pojawiające się potrzeby. A tych jest sporo. Musisz znać między innymi:
Ta wiedza jest bardzo ważna, aby móc odpowiednio reagować. W tym pomogą dostępne dane, których nie musisz analizować i zbierać samodzielnie. Informacje o predyspozycjach, historie zakupów i transakcji może gromadzić dla Ciebie system CRM, taki jak na przykład CRM edrone.
To prawda – pisaliśmy już, że wielu błędów nie da się uniknąć. Jednak jest cała masa błędów, których dałoby się uniknąć, kiedy w Twojej firmie wdrożyłbyś system CRM, który zautomatyzuje wiele procesów marketingowych.
System CRM z założenia jest narzędziem, które ma na celu podtrzymać i usprawniać relacje z klientami. Dodatkowo, system CRM usprawnia i automatyzuje pracę przedsiębiorstwa. W ten sposób nie tylko obciążamy działy sprzedaży, ale również unikamy wielu typowych błędów, eliminując czynnik ludzki. Oczywiście nie da się tego zrobić w 100%. Po wdrożeniu systemu CRM będzie trzeba przeprowadzić wśród personale odpowiednie szkolenie z jego obsługi.
Plusów po wdrożeniu będzie o wiele więcej. Dzięki systemowi CRM kadra pracownicza zyska dostęp do najbardziej istotnych danych dotyczących klienta. Poprawi się również komunikacja pomiędzy działami, a wiele codziennych czynności, takich jak na przykład wysyłanie ofert drogą mailową stanie się dziedzinie proste i o wiele skuteczniejsze.
Jesteś gotowy na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów i usług oraz rozbudowaną komunikację ze swoimi klientami z użyciem nowoczesnych mediów, takich jak SMS, social media i email? System CRM Ci w tym pomoże.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Przed rozmową rekrutacyjną powtórz matematykę. To zwiększy szansę na sukces
|
|
|
|
|
|