Przypisek do e-bookowej ankiety Legimi: ci, którzy czytają gazety codzienne, coraz chętniej sięgają po elektroniczne wersje prasy i wiadomości.
reklama
Rośnie przede wszystkim popularność e-wydań gazet biznesowych - jeśli porównać pierwsze półrocze roku 2014 i roku 2013, prowadzi e-wydanie „Dziennika Gazety Prawnej” (9,2 tys. sprzedanych egzemplarzy - wzrost o 6,46%), dobrze radzi sobie „Puls Biznesu” (2,4 tys. egzemplarzy - wzrost o 9,07%).
Fot. Shutterstock.com
Natomiast w największym stopniu swój wynik poprawiła „Rzeczypospolita” - średnia sprzedaż e-wydań to 7,2 tys. egzemplarzy, ale oznacza to 45,6% wzrostu. Wszystkie gazety codzienne borykają się ze spadkiem sprzedaży, jak podają Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. „Fakt” i „Super Express” przez rok odnotowały spadek sprzedaży o odpowiednio 4,36% i 2,67%, zaś Gazeta Wyborcza - o 17%.
‒ Prenumerata papierowa w tej chwili się stabilizuje, przynajmniej w Ruchu. Natomiast znacząco rozwija się prenumerata elektroniczna - mówi Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu spółki Ruch. Zdaniem Pazury od cyfryzacji oferty nie ucieknie żaden operator i żaden dystrybutor. W tej chwili e-wydania przynoszą gazetom codziennym ok. 2% całkowitej sprzedaży.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*