Konkursy to świetny sposób na zaangażowanie fanów marki w Waszą relację. W zależności od swoich celów, możesz skutecznie zachęcać ich do regularnych wizyt na www, konkretnej akcji, a nawet dokonania zakupu. Jak powinien wyglądać kreatywny konkurs w sieci?
Konkursy kreatywne najczęściej przybierają formę konkursów fotograficznych lub tekstowych. Powód jest bardzo prosty: ludzie nie lubią zbędnego wysiłku. A klawiaturę czy aparat w telefonie ma przecież każdy!
Masz swój pomysł na konkurs? Świetnie - pamiętaj jednak, że jeżeli próg wejścia do zabawy jest stosunkowo niski, więcej osób ma szansę (i ochotę) wziąć w niej udział.
Zastanów się nad formą wybierania zwycięzców – zalecamy ich samodzielny wybór, ewentualnie utworzenie jury. Raczej unikaj głosowania na lajki, ponieważ dziś można je po prostu kupować lub zdobywać na specjalnych grupach i forach (co nie jest do końca fair, jednak nie jest nielegalne).
W zależności od stopnia skomplikowania konkursu, możesz wybrać różne miejsca jego organizacji. Szybkie i spontaniczne akcje dla fanów świetnie sprawdzają się w social media. Te trwające dłużej i dokładniej zaplanowane lepiej jest umieścić w specjalnie napisanej aplikacji lub na stworzonemu na tę okazję landing page’u.
Nawet w drugim przypadku nie zapominaj jednak o mocy mediów społecznościowych – wykorzystaj swój profil na Facebooku czy Instagramie do promocji konkursu. W ten sposób możesz informować o akcji swoich fanów, ale także zyskać nowych. Nie zapomnij też poinformować o konkursie subskrybentów Twojego newslettera!
Aby przeprowadzić kreatywne konkursy internetowe, każda okazja jest dobra. Dzień Białych Skarpetek, Boże Narodzenie czy rocznica założenia Twojej firmy – wszystko to są świetnie powody, by pobudzić do działania i wynagrodzić kreatywne osoby!
Konkurs może być zorganizowany także na fali Twojego sukcesu, np. po zdobyciu prestiżowej nagrody, nagłej sławy w internecie, wejściu we współpracę z inną znaną marką.
Pamiętaj tylko, że im większa i bardziej zaplanowana akcja (np. wspomniane już urodziny firmy), tym lepsza powinna być nagroda!
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Wystartowali z biznesem z 2 dni! - Pierwszy Startup Shaker w Białej Podlaskiej właśnie się zakończył
|
|
|
|
|
|