Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kolejne gazety online za opłatą: The Times i Sunday Times

26-03-2010, 10:16

Od czerwca 2010 roku darmowy dostęp do treści w internetowych serwisów gazet The Times i Sunday Times zostanie zamknięty, poinformowała firma News International (NI), właściciel tytułów. Rupert Murdoch, którego firma News Corp. jest z kolei właścicielem NI, rozpoczyna realizację swoich śmiałych zapowiedzi sprzed pół roku dotyczących pobierania opłat za dostęp do treści online.

konto firmowe

reklama


W erze internetu właściciele tytułów prasowych odnotowują coraz większe spadki dochodów ze sprzedaży wersji papierowych. News Corp. jedno z największych wydawnictw mediów na świecie odnotowało w ubiegłym roku spore straty i usilnie szuka dróg odwrócenia niekorzystnego trendu. Jednym z pomysłów jest pobieranie opłat za dostęp do treści (paywall).

Zamknięcie The Times i Sunday Times będzie kolejną w tym roku (po Financial Times, New York Times, Wall Street Journal) próbą spieniężenia treści w sieci WWW w modelu paywall. Obecnie działające serwisy zostaną na początku maja br. zastąpione nowymi wersjami. Zarejestrowani użytkownicy będą mogli na próbę korzystać z The Times i Sunday Times za darmo. Jednak już w czerwcu dostęp do treści na tych stronach ma być tylko za opłatą. Za 1 funta dziennie czytelnik będzie mógł czytać obydwa tytuły online. Tygodniowa subskrypcja (za 2 funty) pozwoli dodatkowo na dostęp do elektronicznej wersji wspomnianych tytułów oraz nowych aplikacji.

>> Czytaj też: USA: Internet popularniejszy od gazet

Sonda
Ile miesięcznie zapłaciłbyś za dostęp do wiadomości online?
  • nigdy nie zapłacę
  • kilka złotych
  • kilkanaście złotych
  • nawet kilkadziesiąt złotych
wyniki  komentarze

W 2009 roku Rupert Murdoch, właściciel News Corp., wyraził ponownie swoje niezadowolenie z faktu, że treści w sieci dostępne są darmo. Swoje oskarżenia o zabijanie przemysłu wydawniczego skierował głównie w kierunku Google i serwisu Google News, w którym agregowane są tytuły i lidy większości internetowych gazet. Dostęp do treści gromadzonych w wyszukiwarce Google i Google News jest darmowy, a kalifornijska firma zarabia głównie na reklamach wyświetlanych przy agregowanej w swoich serwisach treści. Zdaniem Murdocha to pasożytnictwo. Szef News Corp zapowiedział usunięcie swoich internetowych tytułów z Google i wprowadzenie opłat za dostęp do treści. 

The Times i Sunday Times będą kolejnymi tytułami po New York Times i Financial Times, które zdecydowały się na wprowadzenie płatnego dostępu do treści. Czy w obliczu bezkresu darmowych źródeł informacji i opinii dostępnych w internecie wspomniane tytuły, zamykając swoje treści, skazują się na coraz mniejszą liczbę odbiorców i na coraz mniejsze znaczenie w społeczeństwie? A może jednak przetrwają próbę ognia i model płatności za treści w sieci stanie się powszechnie akceptowalny właśnie dzięki nim? Czy jesteście gotowi płacić za treści w sieci, a jeśli tak, to za jakie?

>> czytaj też: AP przyzwyczai nas do płatnych, mobilnych newsów?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Zgaś światło jutro o 20:30