Klienci, którzy korzystają z opcji wyszukiwania w sklepie internetowym, kończą swoją wizytę zakupem znacznie częściej od pozostałych. Dzięki zastosowaniu nowego rozwiązania, kupujących może być jeszcze więcej.
reklama
W marcu w kilku tysiącach sklepów działających na oprogramowaniu Shoper pojawiło się usprawnienie, którego na pierwszy rzut oka wcale nie widać. Ikonki z lupą i sąsiadujące z nimi pola tekstowe są podobne do poprzednich. Jednak jeszcze zanim skończymy wpisywać nazwę szukanego przedmiotu, zobaczymy pod spodem najbardziej pasujące podpowiedzi. Wśród nich linki do konkretnych produktów, z miniaturką zdjęcia i ceną.
Dzieje się tak dzięki wdrożeniu algorytmu nowej wyszukiwarki. Sprzedawcy, którzy już ją uruchomili, notują dla klientów korzystających z wyszukiwarki wzrosty liczby transakcji średnio o ponad 30%. Wskaźnik ten jest najwyższy, gdy kupujący korzystają z urządzeń mobilnych, gdzie nawigacja w sklepie jest trudniejsza, a skuteczna wyszukiwarka potrafi ją znacznie uprościć.
Użytkownik wpisujący hasło w nową wersję wyszukiwarki, nie musi zastanawiać się, jak sprzedawca nazwał swoje produkty w panelu administracyjnym sklepu. Mechanizm uzupełniania tekstu szuka zadanych fragmentów zarówno w nazwach produktów, ich opisach, kategoriach i atrybutach lub też po nazwach producentów.
Źródło: Shoper
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|