Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kinect dla Windows na wiosnę... niekomercyjnie

22-02-2011, 08:02

Twórcy aplikacji dla Windows będą mogli wykorzystywać Kinect od wiosny. Pierwsze SDK, które to umożliwi, będzie niekomercyjnym narzędziem dla badaczy i entuzjastów nowych technologii. Narzędzia dla twórców aplikacji komercyjnych pojawią się później.

konto firmowe

reklama


Kinect jest chyba najbardziej udanym z najnowszych produktów Microsoftu. Urządzenie umożliwiające sterowanie konsolą Xbox za pomocą ruchów ciała sprzedało się w liczbie 8 mln w czasie zaledwie 60 dni od pojawienia się w sprzedaży. Hakerzy zaczęli od razu podejmować próby uruchomienia go z systemem Windows, a Microsoft uświadomił sobie, że Kinect na Windows jest szansą na jeszcze większy wzrost sprzedaży.

O tym, że Microsoft przygotowuje narzędzia dla programistów, które umożliwią korzystanie z Kinect na Windows mówiono od początku tego roku. Plotki potwierdzono wczoraj na oficjalnym blogu Microsoftu oraz na blogu Microsoft Research.

Craig Mundie oraz Don Mattrick ogłosili, że SDK Kinect dla Windows będzie udostępniony na wiosnę do darmowego pobrania. Narzędzie jest rozwijane i będzie udostępnione przez dwa działy Microsoftu - Microsoft Research oraz Interactive Entertainment Business.

Wydanie będzie miało charakter uproszczony i niekomercyjny. Chodzi o to, aby badacze akademiccy mieli możliwość stosowania Kinect w różnego rodzaju prototypach. Będą oni mieli dostęp do kluczowych elementów systemu Kinect, takich jak technologia audio, API, bezpośrednia kontrola czujnika Kinect i in. Komercyjna wersja SDK Kinect dla Windows ma się pojawić później.

>>> Czytaj: MWC 2011: Nowe procesory, IE9 dla Windows Phone 7

Microsoft liczy na to, że niekomercyjne SDK zachęci badaczy do poszukiwania najbardziej innowacyjnych zastosowań dla Kinect, a możliwości w tym zakresie są duże. Przykładowo studenci University of Washington już próbowali wykorzystać Kinect w połączeniu z urządzeniem PHANTOM Omni Haptic Device. Kinect tworzył modele 3D, których użytkownik drugiego urządzenia mógł wirtualnie dotknąć. W przyszłości może to doprowadzić np. do stworzenia robotów chirurgicznych z odczuciem dotyku. Film pod tekstem prezentuje osiągnięcie studentów.

Na targach MWC 2011 w Barcelonie zobaczyliśmy, że Kinect może być zintegrowany także z urządzeniami Windows Phone 7. Microsoft ma więc duże pole do popisu nawet poza rynkiem konsoli i PC-tów. Jednocześnie gigant powinien uważać na konkurencję, która będzie próbowała wykorzystać podobne technologie. W tym zakresie firma PrimeSense, która przyczyniła się do powstania Kinect, już współpracuje z Asusem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: blogi Microsoft