Microsoft wydał narzędzie dla programistów, które pozwala tworzyć aplikacje sterowane Kinectem - kontrolerem ruchowym opracowanym pierwotnie dla konsoli Xbox. Pierwsze SDK skierowane jest do badaczy i entuzjastów, ale to nie jest ostatnie słowo Microsoftu w temacie Kinecta dla PC-tów.
Kinect jest chyba najbardziej udanym z najnowszych produktów Microsoftu. Urządzenie umożliwiające sterowanie konsolą Xbox za pomocą ruchów ciała sprzedało się w liczbie 8 mln w czasie zaledwie 60 dni od pojawienia się w sprzedaży. Hakerzy zaczęli niemal od razu podejmować próby uruchomienia go z systemem Windows.
Sam Microsoft oficjalnie nie popierał "hakowania" Kinecta, ale też nie sprzeciwiał się tym próbom zanadto. Potem (w lutym br.) firma zapowiedziała, że wiosną udostępni SDK Kinect dla Windows. Zapowiedź ta została zrealizowana wczoraj.
Narzędzie umożliwiające wykorzystanie Kinect na Windowsie jest dostępne na stronie research.microsoft.com/kinectsdk. Jest to wersja beta niekomercyjnego SDK, adresowana raczej do badaczy i entuzjastów nowych technologii. Z okazji jej udostępnienia Microsoft zaprosił wybranych deweloperów do swojej siedziby w Redmond, aby mogli oni wypróbować SDK w ramach 24-godzinnego maratonu kodowania Code Camp.
SDK udostępnia możliwości Kinecta deweloperom, którzy budują aplikacje w C++, C# lub Visual Basic przy użyciu Visual Studio 2010 i na Windows 7. Funkcje SDK obejmują dostęp do strumieni danych z sensora głębokości, sensora kamery i mikrofonów. Narzędzie daje też możliwość śledzenia szkieletowego obrazu jednego lub dwóch ludzi, aby tworzyć aplikacje sterowane gestami. Funkcje audio obejmują tłumienie hałasu, anulowanie echa, identyfikowanie źródła dźwięku oraz integrację z API rozpoznawania mowy Windows.
Microsoft zapewnia również, że SDK szybko i standardowo instaluje się na Windows 7, wymagając mniej niż 100 MB miejsca. Do dyspozycji deweloperów jest ponad 100 stron dokumentacji, pliki pomocy, przykłady.
Wydane wczoraj SDK pozwoli Microsoftowi zebrać opinie deweloperów i przygotować produkt komercyjny, dzięki któremu np. twórcy gier będą mogli wykorzystać Kinecta w produktach dla Windowsa.
Microsoft powinien się śpieszyć, bo rośnie konkurencja dla jego ruchowego kontrolera. Firma Asus zaprezentowała już rozwiązanie WAVI Xtion - ruchowe urządzenie sterujące dla PC wykorzystujące formułę open source. Asus już w styczniu podjął współpracę z firmą PrimeSense, która opracowała rozwiązanie będące podstawą... Kinecta.
Badacze już teraz mogą wiele zrobić z Kinectem. Przykładowo studenci University of Washington próbowali wykorzystać Kinecta w połączeniu z urządzeniem PHANTOM Omni Haptic Device. Służył on do tworzenia modeli 3D, których użytkownik drugiego urządzenia (PHANTOM Omni Haptic Device) mógł wirtualnie dotknąć. W przyszłości może to doprowadzić np. do stworzenia robotów chirurgicznych z odczuciem dotyku.
Na filmie poniżej deweloperzy opowiadają o możliwościach Kinect.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|