Do końca 2009 r. każde państwo członkowskie UE utworzy punkty kompleksowej obsługi, dzięki którym firmy będą mogły załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną. Pozwoli to na przykład belgijskiemu usługodawcy załatwić wszystkie niezbędne formalności przez internet, aby otworzyć kawiarnię w Holandii.
reklama
Projekt pilotażowy uproszczonych formalności elektronicznej obsługi transgranicznej o nazwie „Simple Procedures Online for Cross-border Services” (SPOCS) posłuży dalszemu podniesieniu poziomu jakości obsługi elektronicznej - zapewnia Komisja Europejska. Kilka dni temu jej przedstawiciele poinformowali, że KE dofinansuje projekt realizowany przez Austrię, Francję, Grecję, Holandię, Niemcy, Polskę i Włochy.
W ciągu najbliższych trzech lat w projekt pilotażowy zainwestowanych zostanie 14 mln EUR, z czego połowa pochodzić będzie z unijnego programu na rzecz konkurencyjności i innowacji.
Jak informuje KE, do końca 2009 r. na podstawie unijnej dyrektywy o usługach wszystkie państwa członkowskie UE muszą utworzyć punkty kompleksowej obsługi, dzięki którym usługodawcy będą mogli w łatwy sposób uzyskać wszystkie niezbędne informacje i drogą elektroniczną załatwić wszelkie wymagane formalności, bez konieczności kontaktowania się z kilkoma organami administracji lub organizacjami zawodowymi.
Projekt ten ma ponadto służyć opracowaniu
wspólnych wymogów, wspólnych standardów zapewniających bezpieczeństwo
transakcji na całym terytorium UE.
- Obsługa przez internet bez zbędnej biurokracji umożliwi europejskim przedsiębiorcom ekspansję na nowych rynkach i zwiększy handel w UE. W efekcie nastąpi wzrost gospodarczy i powstanie więcej miejsc pracy na jednolitym rynku - uważa Viviane Reding, komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów.
Usługi to główna siła napędowa wzrostu gospodarczego i nowych miejsc pracy w Europie generująca 70% PKB Unii Europejskiej - informuje KE. W ostatnich latach były one źródłem 95% nowych miejsc pracy. O ile wymiana towarów w UE nie jest już niczym ograniczona, o tyle - zdaniem KE - jednolity rynek usług nie osiągnął jeszcze pełni swoich możliwości. Ograniczenia prawne i administracyjne nadal utrudniają usługodawcom zakładanie firm w innych krajach lub prowadzenie sprzedaży za granicą.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*