Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Unia Europejska nadal jest niezadowolona z poziomu ochrony konsumentów w internecie. Ostrzegła ona działające w Europie firmy przed możliwymi konsekwencjami.

robot sprzątający

reklama


Meglena Kuneva, unijna komisarz ds. konsumenckich, wyraziła zaniepokojenie poziomem ochrony wrażliwych informacji przechowywanych przez działające w państwach unijnych firmy. Dotyczy to między innymi Microsoftu i Google, których aplikacje wymagają od użytkowników podawania coraz większej ilości danych celem zapewnienia usług na satysfakcjonującym poziomie.

Jest ona też zdania, że łamane są podstawowe prawa konsumentów w zakresie przejrzystości, kontroli oraz ryzyka. Podkreśliła, że firmy zdają się wymagać od klientów zbyt dużej ilości danych, na co zwracają uwagę także krajowe urzędy odpowiedzialne za ochronę konsumentów.

Ostrzegła ona działające w Europie firmy, że ich polityka prywatności względem konsumentów nie jest satysfakcjonująca. Jako przykład podała serwis Facebook, który w zeszłym miesiącu wprowadził nową politykę odnośnie ochrony prywatności. Pod naciskiem użytkowników musiał się jednak ze swoich pomysłów wycofać. Kuneva podkreśliła, że w takich przypadkach krajowe instytucje odpowiedzialne za sprawy konsumentów powinny zdecydowanie interweniować.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Komisja Europejska