Wiele zostało już zrobione, dalej jednak wspólny rynek usług telekomunikacyjnych nie funkcjonuje. Komisja Europejska zapowiedziała podjęcie dalszych kroków celem jego stworzenia.
reklama
Mimo wielu działań podejmowanych przez Komisję Europejską wciąż nie doczekaliśmy się jednolitego rynku usług telekomunikacyjnych na terytorium Unii Europejskiej. Różne tempa liberalizacji rynków, wdrażanie innych koncepcji i modeli sprawia, że droga ku temu wciąż jest długa. W opublikowanym dzisiaj sprawozdaniu KE dodaje jednak także, że dzięki jej wytycznym krajowe rynki telekomunikacyjne stały się bardziej konkurencyjne.
Wypracowany został model współpracy nazywany potocznie "procedurą określoną w art. 7". W jego ramach krajowi regulatorzy rynku telekomunikacyjnego informują z wyprzedzeniem Komisję Europejską o działaniach, jakie zamierzają podjąć. Oznacza to większą przewidywalność dla całego rynku, Brukseli pomaga także w tworzeniu unijnych regulacji.
Komisja Europejska w przedstawionej niedawno agendzie cyfrowej zaapelowała do państw członkowskich o sprawne i konsekwentne wdrażanie do porządku prawnego przepisów regulujących rynek telekomunikacyjny. Chce także zaproponować rozwiązania, które zrekompensują konsumentom wyższe koszty korzystania z usług telekomunikacyjnych wynikające z braku jednolitego rynku.
Zauważyła ona także, że proces konsultacyjny przyczynił się do zmniejszenia liczby przepisów regulujących rynek. Komisja zidentyfikowała także główne problemy, przed którymi stoi:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*