Tak duża liczba użytkowników jest niezbędna do konkurowania z Facebookiem, który na razie nie ma sobie równych na tym rynku.
Choć spam jest coraz większym problemem dla Facebooka, na liczbę aplikacji powstających z myślą o platformie Marka Zuckerberga z zazdrością spoglądają konkurencyjne firmy.
Jak dla Reutera powiedział twórca japońskiej firmy Gree zajmującej się produkcją mobilnych gier społecznościowych: Chcemy zdobyć od 500 mln do miliarda użytkowników, jednak nie mamy wyznaczonych szczegółowych ram czasowych czy wybranych konkretnych państw. Dodał również, że Facebook chwali się 700 mln użytkowników i jego firma również wyznaczyła sobie taki cel.
W ubiegłym roku Gree wydało 104 mln dolarów na zakup szybko rozwijającej się amerykańskiej platformy gier społecznościowych OpenFeint, która obecnie ma 90 mln użytkowników na całym świecie, a co sekundę przybywa jej średnio 2,8 nowych.
Choć rynek mobilnych gier społecznościowych szybko się rozrasta, według niektórych analityków Gree może mieć spore trudności w osiągnięciu swojego ambitnego celu. Jednym z problemów są na przykład ograniczenia dotyczące aplikacji stosowane przez Apple w urządzeniach mobilnych.
Rynek był również nieco zaskoczony sumą, jaką Gree zapłaciło za OpenFeint, które w 2010 roku odnotowało duże straty. Warto też pamiętać, że choć obecnie Facebook jest niewątpliwym liderem jeśli chodzi o społeczności, od pewnego czasu Google stara się stworzyć produkty, które również mają szansę odnieść na tym rynku sukces.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|