Możliwość śledzenia paczek w czasie rzeczywistym jest dziś niezbędna – zarówno z perspektywy sprzedawców, jak i klientów. Daje ona szansę na poznanie dokładnych i aktualnych informacji dotyczących przewidywanego czasu dostawy. Technologia ta daje klientom poczucie spokoju, że ich zakupy dotrą na czas, a producentom i sprzedawcom detalicznym – pewność, że dostarczą kompleksowych danych konsumenckich.
Dlaczego śledzenie przesyłek jest tak korzystne?
Podczas gdy giganci branżowi oferują możliwości śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym, inne firmy, sprzedawcy i branże mają trudności z obsługą własnych przesyłek pod względem logistyki. Bez możliwości śledzenia paczek na bieżąco przedsiębiorstwa te mogą utracić płynność ważnych zamówień, napotkać na problemy z dystrybucją lub dostawą i wywołać ogólne niezadowolenie wśród klientów. Dla zwiększenia atrakcyjności danego sklepu, oprócz zmniejszenia kosztów i czasu wysyłki, firmy powinny poważnie podchodzić do możliwości śledzenia swoich zamówień. Niemal każdy kurier jest wyposażony w urządzenia, które skanują i zarządzają kodami kreskowymi. Pozwala to na raportowanie i śledzenie wszystkich danych od momentu przekazania przesyłki. Klient ma wgląd w lokalizację paczki na każdym kroku, wliczając w to czas, w jakim przebywała w magazynie oraz to, jak szybko przemieszczała się między miastami.
Detal pełen korzyści
Bez możliwości śledzenia przesyłek konsumenci w zasadzie nie wiedzą, kiedy i czy produkt pojawi się w ich rękach. Może to powodować niepokój, który w dłuższej perspektywie prowadzi do spadku liczby powracających konsumentów. W międzyczasie może również wpływać na zysk, jeśli zbyt wielu klientów będzie miało doświadczenia z wysyłką. Konsumenci ci mogą, za pośrednictwem mediów społecznościowych lub stron internetowych z recenzjami, opisywać, dlaczego czuli się pokrzywdzeni przez danego sprzedawcę, a także wskazywać na kiepskie opcje dostawy.
Sprzedawca, który sam informuje nabywcę o opcji śledzenia przesyłek, będzie od początku uznany za osobę bardziej godną zaufania. Może w ten sposób ograniczyć niepokoje i – nawet w przypadku przedłużającej się dostawy – wyeliminować zbędne e-maile i telefony z pytaniami o to, co aktualnie dzieje się z przesyłką. Oszczędza tym samym czas pracowników.
Firmy kurierskie oferują rozmaite metody na integrację swoich systemów nadawania przesyłek z możliwościami sprzedających. W niektórych przypadkach oznacza to wręcz automatyzację, która wyręcza właścicieli sklepów w codziennym działaniu. Warto mieć też na uwadze, że spersonalizowane e-maile stwarzają dodatkowe możliwości, np. w przekazywaniu treści promujących naszą działalność.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|