Mogłoby się wydawać, że w dobie rozwiniętego marketingu internetowego, gadżety reklamowe zajęły drugie, a może nawet i trzecie miejsce w strategii marketingowej firmy. To jednak tylko pozory, których trzeba mieć świadomość, prowadząc działalność biznesową. Trudno wyobrazić sobie eventy, konferencje czy targi bez giftów. Upominek firmowy był, jest i z pewnością wciąż będzie, skutecznym elementem aktywności marki. W wielu przypadkach jest przecież świetnym powodem do rozpoczęcia rozmowy z klientem. Warto jednak mieć na uwadze wartość poszczególnych gadżetów reklamowych. Nie wszystkie bowiem sprawdzą się w ten sam sposób. Posługiwanie się tym narzędziem promocyjnym, należy uzależnić od odbiorcy. Przed zakupem konkretnych, warto dookreślić potrzebę firmy i ustalić profil klienta. Jakie gadżety reklamowe są najbardziej pożądane przez klientów? Które wybrać, aby wzbudzić ich zainteresowanie marką?
Gadżety reklamowe są jedną z najczęściej stosowanych tradycyjnych form reklamy. Materiały promocyjne z logo firmy lub własnym nadrukiem, kilkanaście lat temu dystrybuowano na każdy możliwy sposób. Wzbudzały i wciąż to robią, sympatię odbiorcy, a także budują pozytywne relacje z klientami. Najbardziej popularny gift w postaci długopisu czy smyczy, z jednej strony reklamuje markę, z drugiej zaś ze względu na swoją praktyczną rolę, jest wykorzystywany na co dzień. Trafia na biurko, do piórnika czy kubka z akcesoriami pomocniczymi w domu. Dzięki temu klient obcuje z firmą na co dzień, a to bezpośrednio przekłada się na budowanie lojalności i co ważne, wzmocnienie jej przyjaznego wizerunku.
Propozycji gadżetów reklamowych jest mnóstwo. Jedne są bardziej, inne mniej oryginalne. Dużym uznaniem klientów cieszą m.in. parasole. Gift przydaje się szczególnie w sezonie jesienno-zimowym, chociaż wielu przedsiębiorców decyduje się na niego również w okresie wiosennym, gdy warunki pogodowe są zmienne. Parasole z logo firmy to cenny gadżet reklamowy z punktu widzenia rozpoznawalności marki. Korzysta się z nich bowiem w przestrzeni publicznej, co sprawia że stają się swojego rodzaju mobilną formą reklamy. Wartościowe gifty to również pendrive'y i powerbanki. Wykorzystują je w życiu szkolnym czy pracowniczym użytkownicy w różnym wieku. Wciąż dużym zainteresowaniem cieszą się także kubki i szklanki.
Wybór rodzaju gadżetów reklamowych nie powinien zależeć wyłącznie od kwestii finansowych. Czasami lepiej jest zamówić ich mniejszą ilość, ale być przy tym oryginalnym i zainteresować klienta. Nie każdy bowiem będzie zadowolony z ołówka firmowego. Dlatego też, zamawiając gifty, w pierwszej kolejności należy dookreślić swojego odbiorcę. Inne narzędzia zadziałają w przypadku klienta biznesowego, a z innych ucieszy się konsument. Dlatego tak kluczową rolę odgrywa ustalenie potrzeby. Dodatkowo upominek nie powinien być przypadkowy. Działając w konkretnej branży, dobrze jest postawić na gadżet spójny tematycznie. I tak w przypadku producenta kawy, świetnym rozwiązaniem będzie np. łyżeczka czy też kubek z logo marki.
Akcesoria reklamowe są jedną z najstarszych i najpopularniejszych form promocji marki. Mimo upływu lat, wciąż odgrywają szczególną rolę w strategii reklamowej firmy. Ważne jednak jest to, aby wykorzystywać narzędzie umiejętnie i korzystać ze współpracy ze sprawdzonymi producentami materiałów promocyjnych.
Foto: materiał partnera
Źródło: Publikacja partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*