Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jakie formy płatności online wybierają polscy konsumenci?

28-09-2015, 19:32

Ponad połowa konsumentów płaci za zakupy online przelewem bankowym. Wybór ten potwierdzają zarówno mężczyźni jak i kobiety. Po kartę płatniczą sięga 31%, smartfona w celu płatności użyje 18% badanych, tablet wskazało 11% respondentów.

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu e-Izby “M-commerce. Kupuję mobilnie” urządzenia mobilne na stałe wpisały się do ścieżki zakupowej mobilnego konsumenta. Służą nam nie tylko do podejmowania decyzji o wyborze produktu, przeprowadzania procesu zakupowego ale już także do dokonywania płatności za zakupy w internecie.

Jakie bramki płatności online wybrać?

https://projektmarketing.pl/platnosci-online/

https://pracabezszefa.pl/ktore-bramki-platnosci-online-wybrac-porownanie-prowizje

https://www.fandroid.com.pl/platnosci-online,20746


Jak najchętniej płacimy?
Ulubioną formą płatności konsumenta są niewątpliwie przelewy bankowe - wybiera je aż 64% konsumentów. Dużym powodzeniem cieszą się również szybkie przelewy - 59% wskazań, płatność kartą płatniczą wskazało 31% badanych. 

M-konsument vs. M-konsumentka
Płeć nieznacznie wpływa na używane w zakupach mobilnych formy płatności, jednak różnice widoczne są w takich formach jak płatność sms czy aplikacją mobilną, które zdecydowanie częściej są wybierane przez mężczyzn.

Wiek a forma płatności
Bez względu na wiek konsumenta, liderami nadal pozostają przelew bankowy i szybkie przelewy. Warto jednak zauważyć, że nowoczesne formy płatności, takie jak szybkie przelewy, czy płatności z wykorzystaniem aplikacji mobilnych są najszybciej przyswajane i adaptowane przez osoby w wieku 35-44 i 25-34 lata. Również w tych grupach wiekowych występuje największa liczba form płatności - 2,2 formy i 2,4 formy na osobę. Wśród najmłodszych konsumentów dużą popularnością cieszą się płatności za pobraniem.

Kupujący vs.  nie kupujący wielokanałowo
Widać wyraźnie, że osoby nie kupujące wielokanałowo (a więc najczęściej kupujące za pomocą laptopa / pc) wykorzystują najmniej z oferowanych na rynku metod płatności, a zdecydowanie preferowaną przez nich metodą jest klasyczny przelew. Kupujący wielokanałowo stosują już szersze spektrum oferowanych rodzajów płatności, a szybkie przelewy są w tej grupie prawie tak samo popularne jak klasyczne przelewy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E