Platforma Allegro jest miejscem, od którego swoją przygodę z e-handlem zaczyna wielu przedsiębiorców. Allegro już dawno przestało być po prostu portalem aukcyjnym, a stało się prawdziwym hegemonem na krajowym rynku e-commerce. Jako przedsiębiorca, na Allegro możesz mieć własny sklep internetowy, którego oferta będzie skierowana do odbiorców z całej Polski. Równie dobrze możesz postawić na model sprzedaży Allegro Lokalnie, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoich okolic. Jak reklamować oferty w serwisie Allegro, by uzyskać maksymalne zyski? Czy sprzedaż na Allegro może być bardziej opłacalna niż sklep internetowy we własnej domenie?
Jeszcze kilka lat temu konkurowanie o uwagę klienta było na platformie Allegro dużo prostsze niż obecnie. W przypadku atrakcyjnego towaru w dobrej cenie wystarczyło wystawienie oferty, by użytkownicy portalu sami ją znaleźli i zidentyfikowali jako najkorzystniejszą. Dziś nawet super sprzedawca ma pod górkę, jeśli nie promuje oferowanego produktu poprzez system wyróżnień. Jak możesz stymulować swoją sprzedaż poprzez platformę Allegro? Sprzedawca ma do dyspozycji:
Sprzedając na Allegro, warto korzystać też z zewnętrznej reklamy, w tym tej oferowanej przez systemy Google i Facebooka. Korzystasz już z obu tych form promocji w sprzedaży internetowej i szukasz czegoś nowego? Pomyśl o kreatywnej kampanii wideo, którą umożliwia Ci reklama na TikToku. Rozważ tę propozycję zwłaszcza wtedy, gdy Twoje produkty są kierowane do osób w przedziale wiekowym 18-34 lata, ponieważ to właśnie one stanowią główną grupę użytkowników TikToka.
Zastanawiasz się, czy uczestnictwo w programie Allegro Smart to dobry wybór? Zdecydowanie tak, ponieważ użytkownicy Allegro przyzwyczaili się już do udogodnień oferowanych przez opcję Allegro Smart i chętniej wybierają te ogłoszenia, które pozwalają skorzystać z darmowej dostawy do paczkomatu. Oferuj swoim klientom bezpłatną wysyłkę w ramach Allegro Smart przede wszystkim wtedy, gdy kierujesz produkty do konsumentów - to właśnie ta grupa najchętniej korzysta z tej dodatkowej opcji.
Możesz oferować swoim klientom usługi Allegro Smart, niezależnie od tego, czy masz konto firmowe, czy zwykłe. Należy jednak podkreślić, że umieszczenie ikonki Allegro Smart przy Twoich ofertach wiąże się ze spełnieniem kilku wytycznych. Więcej informacji o tym, co musisz zrobić, by oferować klientom dostawę Allegro Smart, znajdziesz tutaj.
Choć Allegro oferuje sprzedawcom całą masę udogodnień, nie jest też pozbawione słabszych stron. Jedną z nich jest oczywiście prowizja Allegro, jaką serwis pobiera od czynności takich jak wystawienie przedmiotu i promowanie go. Jeżeli na sprzedawanym towarze masz niedużą marżę, prawdopodobnie bardziej opłacalne okaże się dla Ciebie połączenie handlu na Allegro z autorskim sklepem uniezależnionym od tej platformy. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł wystawiać aukcje i proponować dostawę Allegro Smart jedynie dla tych kategorii Allegro, które generują dla Ciebie zadowalające zyski. W przypadku produktów o niższej marży możesz ograniczyć się do sprzedaży online w swoim sklepie.
Nie da się ukryć, że sprzedaż poprzez własny sklep wiąże się nieodłącznie z utrzymaniem infrastruktury oraz promowaniem ofert w systemach Ads, zwykle również z pozycjonowaniem. Nie jest więc tak, że koszty Allegro są wysokie, a koszty sklepu - zerowe. Trzeba też mieć na uwadze, że udogodnienia, które oferuje Allegro sprzedawcom, w tym te związane ze skutecznym marketingiem oraz parasolem ochronnym wobec kupujących, który wzbudza zaufanie konsumentów, są nie do przecenienia.
Warto też zwrócić uwagę na intuicyjność samego panelu Allegro - wystawienie produktu jest dziecinnie proste, a dobrze zaprojektowany manager sprzedaży Allegro bardzo ułatwia zarządzanie ofertami, co doceni zarówno osoba stawiająca swoje pierwsze kroki w e-commerce, jak i doświadczony super sprzedawca. Allegro to zatem dobre miejsce dla sprzedawców, którzy chcą otrzymać gotową, profesjonalną infrastrukturę oraz rozbudowane możliwości promowania ofert, a w zamian są gotowi podzielić się z platformą swoim zyskiem.
Z Allegro warto skorzystać na każdym etapie prowadzenia e-handlu, tyle że z różną intensywnością, która będzie zależna chociażby od tego, jaką prowizję nakłada platforma na daną kategorię produktów. Jeżeli chcesz zminimalizować koszty Allegro, potrzebne Ci angażujące opisy produktów, a także interesuje Cię, jak skuteczniej docierać do użytkownika serwisu Allegro, nie inwestując w to gigantycznych środków, rozważ współpracę z agencją interaktywną, która zaoferuje Ci kompleksową pomoc w e-marketingu na tej platformie, jak również poza nią.
Fot. Pexels
Źródło: Publikacja partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Korzyści płynące ze wdrożenia systemu do zarządzania procesami biznesowymi (BPM)
|
|
|
|
|
|