Nawet najbardziej przyjazne dla użytkownika i przemyślane sklepy internetowe mają zwykle współczynniki konwersji na poziomie 2,5-5%. Każda firma e-commerce dąży do zwiększenia tego wskaźnika zarówno w przypadku sprzedaży, jak i konwersji pośrednich, takich jak dodanie produktu do listy życzeń lub wykonanie telefonu do firmy. Istnieje skuteczny sposób na zwiększenie konwersji ― callback widget.
Często, gdy firma ma niewiele telefonów i sprzedaży, decyduje się na zwiększenie budżetu marketingowego i przyciągnięcie w ten sposób nowych potencjalnych klientów. Problem ten można jednak rozwiązać znacznie łatwiej i skuteczniej przy tych samych wydatkach na reklamę.
Przypomnijmy sobie, jak sprzedawca w zwykłym sklepie zachęca odwiedzających do dokonania zakupu. Po prostu podchodzi i rozpoczyna rozmowę: oferuje pomoc, pyta o potrzeby, mówi o cechach produktu. I stopniowo prowadzi do sprzedaży. Biznes online nie ma tej przewagi. Użytkownicy oglądają produkty na stronie po cichu i tylko najbardziej zainteresowani dzwonią. Reszta najczęściej po prostu zamyka stronę, ponieważ:
Istnieje jednak rozwiązanie także dla sklepów internetowych. Właściciele witryn mogą również jako pierwsi skontaktować się z odwiedzającym, oferując mu bezpłatną rozmowę telefoniczną. Tutaj przydaje się formularz oddzwaniania ― callback.
Callback czyli formularz oddzwaniania to element strony internetowej, który pozwala klientowi poprosić o połączenie z pracownikiem sklepu internetowego.
Ikona widżetu jest umieszczana na stronach witryny. Kolor i kształt ikony, a także jej położenie, można zazwyczaj dostosować do stylu witryny. I tak, aby nie przeszkadzała w przeglądaniu treści, ale przyciągała uwagę. Jeśli użytkownik kliknie ikonę, otworzy się formularz z polami do wpisania numeru telefonu i przyciskiem "Zamów połączenie". Formularz otwiera się również sam, jeśli użytkownik spędził trochę czasu na stronie.
Użytkownik może również określić dogodny czas połączenia.
Po przesłaniu żądania, callback natychmiast łączy użytkownika z menadżerem sklepu internetowego. Od zamówienia połączenia do rozmowy mija nie więcej niż 30 sekund.
Niektóre usługi zapewniają dodatkowe możliwości i funkcje. Na przykład callback od Ringostat zawiera również narzędzia analityczne. Dane dotyczące każdego połączenia zamówionego za pośrednictwem widżetu są zapisywane w specjalnych raportach. Możesz analizować, skąd użytkownicy trafili na Twoją stronę internetową, a następnie zamówili połączenie:
Dzięki tym danym możesz ulepszyć swoje działania marketingowe. Na przykład zainwestować więcej pieniędzy w te kampanie, które przyciągają zainteresowanych użytkowników do Twojej witryny.
Raporty pokazują również, ile razy użytkownicy prosili o połączenie w danym okresie, ile połączeń pochodziło od unikalnych użytkowników itp:
Wszystkie połączenia zamówione za pomocą widżetu callback Ringostat są zapisywane i gromadzone w raportach. Później można odsłuchać nagranie audio rozmowy, na przykład w celu oceny wydajności menedżera.
1. Callback zachęca klienta do rozpoczęcia rozmowy ze sklepem internetowym, nawet jeśli początkowo nie planował dzwonić.
2. Formularz zamówienia rozmowy to dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Niektórym osobom łatwiej jest pisać, innym dzwonić, a jeszcze innym wygodniej jest poprosić o telefon. Im więcej kanałów komunikacji oferujesz, tym wygodniej dla klienta.
3. Natychmiastowe połączenie między menedżerem a klientem. Przedstawiciel sklepu może "złapać" zainteresowanego klienta, zanim ten straci chęć na zakup produktu lub usługi. Według statystyk, 9 z 10 połączeń zamówionych przez formularz pochodzi z ciepłych leadów.
4. Callback zwiększa lojalność klientów:
5. Statystyki zapewniane przez usługi callback pomogą zrozumieć źródło reklamowego połączenia. A dzięki temu zoptymalizować marketing tak, by w przyszłości sprowadzał na stronę jeszcze więcej zainteresowanych użytkowników.
Według doświadczeń klientów Ringostat, widget callback pomaga zwiększyć liczbę połączeń telefonicznych od zainteresowanych użytkowników o 30%. Chcesz uzyskać tak dobre wyniki dla swojego sklepu internetowego? Zainstaluj widżet callback na swojej stronie internetowej.
Foto: Pexels, treść: materiał partnera
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Potężne szczoteczki elektryczne od Nandme na śródrocznej promocji już od 23 USD!