Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak zwiększyć liczbę leadów ze strony internetowej - nowoczesne rozwiązania i możliwości

08-06-2023, 10:01

Nawet najbardziej przyjazne dla użytkownika i przemyślane sklepy internetowe mają zwykle współczynniki konwersji na poziomie 2,5-5%. Każda firma e-commerce dąży do zwiększenia tego wskaźnika zarówno w przypadku sprzedaży, jak i konwersji pośrednich, takich jak dodanie produktu do listy życzeń lub wykonanie telefonu do firmy. Istnieje skuteczny sposób na zwiększenie konwersji ― callback widget.

Jak zwiększyć liczbę leadów ze strony internetowej - nowoczesne rozwiązania i możliwości

Dlaczego klienci zazwyczaj nie dzwonią?

Często, gdy firma ma niewiele telefonów i sprzedaży, decyduje się na zwiększenie budżetu marketingowego i przyciągnięcie w ten sposób nowych potencjalnych klientów. Problem ten można jednak rozwiązać znacznie łatwiej i skuteczniej przy tych samych wydatkach na reklamę.

Przypomnijmy sobie, jak sprzedawca w zwykłym sklepie zachęca odwiedzających do dokonania zakupu. Po prostu podchodzi i rozpoczyna rozmowę: oferuje pomoc, pyta o potrzeby, mówi o cechach produktu. I stopniowo prowadzi do sprzedaży. Biznes online nie ma tej przewagi. Użytkownicy oglądają produkty na stronie po cichu i tylko najbardziej zainteresowani dzwonią. Reszta najczęściej po prostu zamyka stronę, ponieważ:

  • nie chcą płacić za połączenie;
  • ma wątpliwości co do właściwości produktu;
  • decyduje się odłożyć wybór i zakup na później.

 Istnieje jednak rozwiązanie także dla sklepów internetowych. Właściciele witryn mogą również jako pierwsi skontaktować się z odwiedzającym, oferując mu bezpłatną rozmowę telefoniczną. Tutaj przydaje się formularz oddzwaniania ― callback.

Czym jest callback

Callback czyli formularz oddzwaniania to element strony internetowej, który pozwala klientowi poprosić o połączenie z pracownikiem sklepu internetowego.

Ikona widżetu jest umieszczana na stronach witryny. Kolor i kształt ikony, a także jej położenie, można zazwyczaj dostosować do stylu witryny. I tak, aby nie przeszkadzała w przeglądaniu treści, ale przyciągała uwagę. Jeśli użytkownik kliknie ikonę, otworzy się formularz z polami do wpisania numeru telefonu i przyciskiem "Zamów połączenie". Formularz otwiera się również sam, jeśli użytkownik spędził trochę czasu na stronie.

Użytkownik może również określić dogodny czas połączenia.

Po przesłaniu żądania, callback natychmiast łączy użytkownika z menadżerem sklepu internetowego. Od zamówienia połączenia do rozmowy mija nie więcej niż 30 sekund.

callback

Niektóre usługi zapewniają dodatkowe możliwości i funkcje. Na przykład callback od Ringostat zawiera również narzędzia analityczne. Dane dotyczące każdego połączenia zamówionego za pośrednictwem widżetu są zapisywane w specjalnych raportach. Możesz analizować, skąd użytkownicy trafili na Twoją stronę internetową, a następnie zamówili połączenie:

  • źródło reklamy;
  • kanał;
  • kampania;
  • a nawet słowo kluczowe.

Dzięki tym danym możesz ulepszyć swoje działania marketingowe. Na przykład zainwestować więcej pieniędzy w te kampanie, które przyciągają zainteresowanych użytkowników do Twojej witryny.

Raporty pokazują również, ile razy użytkownicy prosili o połączenie w danym okresie, ile połączeń pochodziło od unikalnych użytkowników itp:

lejek callback

 Wszystkie połączenia zamówione za pomocą widżetu callback Ringostat są zapisywane i gromadzone w raportach. Później można odsłuchać nagranie audio rozmowy, na przykład w celu oceny wydajności menedżera.

Jak callback pomaga zwiększyć konwersje

1. Callback zachęca klienta do rozpoczęcia rozmowy ze sklepem internetowym, nawet jeśli początkowo nie planował dzwonić.

2. Formularz zamówienia rozmowy to dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Niektórym osobom łatwiej jest pisać, innym dzwonić, a jeszcze innym wygodniej jest poprosić o telefon. Im więcej kanałów komunikacji oferujesz, tym wygodniej dla klienta.

3. Natychmiastowe połączenie między menedżerem a klientem. Przedstawiciel sklepu może "złapać" zainteresowanego klienta, zanim ten straci chęć na zakup produktu lub usługi. Według statystyk, 9 z 10 połączeń zamówionych przez formularz pochodzi z ciepłych leadów.

4. Callback zwiększa lojalność klientów:

  • klient wkłada minimum wysiłku ― po prostu wpisuje swój numer i czeka na telefon;
  • połączenie przychodzi w ciągu 30 sekund i robi przyjemne wrażenie na użytkowniku;
  • klient nie płaci za rozmowę ― komunikacja odbywa się na koszt firmy;
  • z potencjalnym klientem kontaktuje się menedżer, który jest gotowy i chętny do rozmowy.

5. Statystyki zapewniane przez usługi callback pomogą zrozumieć źródło reklamowego połączenia. A dzięki temu zoptymalizować marketing tak, by w przyszłości sprowadzał na stronę jeszcze więcej zainteresowanych użytkowników.

Według doświadczeń klientów Ringostat, widget callback pomaga zwiększyć liczbę połączeń telefonicznych od zainteresowanych użytkowników o 30%. Chcesz uzyskać tak dobre wyniki dla swojego sklepu internetowego? Zainstaluj widżet callback na swojej stronie internetowej.

 

Foto: Pexels, treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *