Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmowe blogi są wykorzystywane w kilku celach. Obecnie korzysta z nich większość przedsiębiorstw działających w sieci, gdyż wpisy wspomagają budowanie wizerunku marki oraz pozycjonowanie strony. Dodatkowo dzięki nim firma może zarabiać. Jak to wygląda w praktyce podpowiadają specjaliści z marketin9.com.

mat partnera

Treść przeliczana na zysk

Blog firmowy warto wykorzystywać w content marketingu jako przestań do publikowania wartościowych treści. Wpisy dostarczą informacji o produktach lub usługach, dzięki czemu użytkownicy chętniej zdecydują się na ich wybór. Ponadto na blogu mile widziane są inspiracje i porady, na przykład sklep z narzędziami ogrodniczymi i sadzonkami może przedstawiać trendy w aranżacji ogrodów i zasady pielęgnacji różnych gatunków roślin. Takie treści pomagają budować wizerunek marki jako eksperta w branży oraz zwiększają ruch na stronie. Co ważne, w content marketingu każdy wpis zwiększa zyski firmy. 

Marki, które prowadzą własne blogi, cieszą się wyższym zaufaniem grupy docelowej, dlatego ich produkty są częściej wybierane przez konsumentów. Ponadto dodawanie ciekawych postów zachęca użytkowników do pozostawiania leadów i zapisywania się do biuletynów. Między marką a jej grupą docelową nawiązuje się silna, stała relacja, która przyczynia się do znaczącego podniesienia poziomu sprzedaży produktów lub usług. HubSpot wykazał, że firmy publikujące miesięcznie ponad 16 postów uzyskiwały nawet 3,5 razy większy ruch na stronie niż firmy, które publikowały do 4 postów w ciągu miesiąca (dane z 2015 roku). Więcej o zarabianiu dzięki blogom dowiesz się na https://www.marketin9.com/20-ways-to-monetise-your-blog-and-make-money-blogging/.

 

Jak stworzyć content, który pomaga zarabiać?

Content przynosi rezultaty w postaci wyższych zysków, jeżeli spełnia kilka kryteriów. Przede wszystkim treść powinna być merytoryczna i przydatna użytkownikowi. Przykładowo, w sklepie z akcesoriami cukierniczymi, wartościowe są filmiki, w których prezentuje się użycie różnych akcesoriów z oferty. Przydatne będą również zdjęcia dekoracji tortów, ciast, babeczek i innych słodkości. Ważne jest również zadbanie o przejrzystość treści. Poprawność językowa, prawidłowe formatowanie tekstu, używanie list i tabel to podstawa w wartościowych artykułach. W przypadku filmów ważny jest odpowiedni montaż, a zdjęcia powinno pobierać się wyłącznie z serwisów takich jak Pixabay. Infografiki można natomiast przygotować na podstawie sprawdzonych szablonów, które prezentują się profesjonalnie.

Wpisy na blogu powinny być spójne, jeśli chodzi o język, sposób zawracania się do odbiorcy i formatowania treści. Jest to ważne, by budować określony wizerunek marki i zwiększać zaufanie do niej. Dodatkowo content powinien zawierać call to action, czyli wezwanie do działania. Przykładowo, w sklepie z odzieżą niemowlęcą takim wezwaniem jest zdanie „Zobacz ofertę body z bio bawełny” lub „Ubranka dla wcześniaków kupisz tu”. Call tu action jest częścią strategii obieranej w danym okresie i skłaniającej użytkowników do podejmowania określonych zachowań. Przeczytaj więcej na https://www.marketin9.com/strategy-and-planning-in-content-marketing/

Ostatnim warunkiem, jaki powinien być spełniany przez content na blogu, jest aktualność treści. Co przez to rozumieć? Wystarczy wyobrazić sobie blog sklepu z modą damską. Wpis o sukienkach z baskinką może być ciekawy, jednak jeśli pojawia się w okresie, gdy takie sukienki są passe, w żaden sposób nie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Jeżeli modne są sukienki z koronek, to właśnie o nich powinno się pisać, na przykład w artykule o trendach z paryskich i mediolańskich wybiegów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag zarabianie na blogachtag komunikat firmytag blog