Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Każdy, kto prowadzi własną działalność biznesową, doskonale orientuje się, jak ogromnym krokiem naprzód jest zdecydowanie się na otworzenie własnego sklepu internetowego.

Dzięki niemu będziesz miał możliwość oferowania swoich towarów, klientom na terenie całego kraju i nie tylko. Działalność sklepu internetowego ma przełożenie na generowanie często dużo większych zysków. Platformy społecznościowe a w szczególności Facebook, dają Ci dostęp do bardzo dużej grupy potencjalnych klientów, sklepy stacjonarne nigdy pod tym względem nie dorównają internetowym. Z niniejszego artykułu dowiesz się jak stworzyć sklep internetowy na Facebooku. Kiedyś ten portal służył jedynie celom społecznościowym, jednak te czasy dawno minęły wraz z odkryciem, jak wielki potencjał ma ten serwis. Dziś jest wykorzystywany również jako platforma handlowa. Wraz z rozpoczęciem pandemii sklepy internetowe na Facebooku stały się jeszcze większym fenomenem. Wiele ludzi ogromne ilości czasu spędza we własnych domach, znudzenie i znużenie takim życiem sprawia, że przeglądają oni tablice znajomych oraz sklepy na Facebooku z różnymi przedmiotami nawet kilkanaście razy dziennie. Dzięki bogatym profilom, a także zakładanym grupom tematycznym z łatwością trafisz, na osoby bezpośrednio zainteresowane przedmiotami, które oferujesz. Taki system pozwala Ci, znaleźć dużą grupę klientów, tak naprawdę bez większego wysiłku.

Jak założyć sklep internetowy na Facebooku?

Jak założyć sklep na Facebooku?

Samo założenie sklepu na fb jest bardzo łatwe i na dodatek zupełnie darmowe. Po wykonaniu kilku prostych kroków będziesz mógł zacząć prowadzić swoją działalność na tej platformie. Jak to zrobić?

Po pierwsze musisz dodać zakładkę do swojego fanpage'a, nie jest to trudne zadanie, wystarczy, że wejdziesz w ustawienia konta, a następnie wybierzesz ją z listy dostępnych opcji oraz dodasz, w ten sposób znajdzie się na Twojej stronie. Zazwyczaj karta jest już dodana i wymaga jedynie modyfikacji, sprawdzisz to, wchodząc w ustawienia, następnie w szablony i karty, a później w sklep. Gdy już dodasz kartę do swojego fanpage'a możesz przesunąć ją na preferowane miejsce na liście, po prostu przesuwając w górę lub w dół. W tym momencie będzie ona już widoczna na stronie głównej.

Po drugie musisz wybrać metodę płatności. W tym celu wróć na główną stronę swojego fanpage'a, a następnie kliknij na nowo utworzoną zakładkę sklep. Powinien pojawić się regulamin handlowy, wiele osób go nie czyta i po prostu akceptuje, jednak trzeba zaznaczyć, że warto się z nim zapoznać co najmniej pobieżnie. Po zaakceptowaniu regulaminu, na ekranie wyświetli się okienko, które poprosi Cię o wybranie metody płatności, z której będą mogli skorzystać twoi klienci. Wszystko zależy od sposobu prowadzenia działalności, jeżeli posiadasz już swój sklep internetowy, możesz po prostu przekierować do niego klienta, aby tam dokonał płatności, w tym przypadku wybierz opcję - transakcja zakupu w innej witrynie. Jeżeli planujesz rozwijać działalność, bazując jedynie na Facebooku, zaznacz opcję - wiadomość w sprawie kupna. Dzięki temu osoba, która zdecyduje się na zakup, po kliknięciu na dany produkt zostanie przekierowana bezpośrednio do konwersacji z Tobą na Messengerze. Później musisz już tylko wybrać walutę, w której będziesz realizował transakcje.

Kolejnym krokiem będzie dodawanie produktów, aby to zrobić kolejny raz, kliknij w zakładkę sklep i zacznij po kolei dodawać produkty. Pamiętaj, aby uzupełnić wszystkie niezbędne informacje, takie jak cena czy opis produktu. Zadbaj o to, żeby fotografie przedstawiały dokładnie ten produkt, który sprzedajesz, aby nie zawieźć klientów, każda z fotografii, powinna jak najlepiej odzwierciedlać rzeczywistość. 

Pamiętaj o dodawaniu postów. Wiele osób wchodzi na konkretny fanpage, dopiero, jeśli jakoś oferta wyda im się interesująca, żeby oferta wydała się interesująca, musisz zaciekawić potencjalnych klientów dobrej jakości postami, które zawierają firmowe produkty. Najczęściej przeglądana, przez użytkowników tej platformy jest właśnie tablica, dlatego co jakiś czas, powinieneś na niej przypominać o istnieniu swojego sklepu.

Sklep na Facebooku - jak sobie pomóc w sprzedaży?

Po pierwsze musisz pamiętać o tym, że Facebook jest przede wszystkim platformą społecznościową, ludzie nie logują się z myślą o zakupach, ale o sprawdzeniu co słychać u znajomych, przejrzeniu tablicy. Nachalna reklama nie pomoże, a nawet może zaszkodzić twojemu sklepowi na fb, delikatna zachęta do kupna, zamiast irytującej reklamy może otworzyć Ci bardzo skuteczny kanał sprzedaży. Istnieje kilka sposobów na skuteczne zachęcanie klientów do zakupu:

  • pamiętaj o dobrych fotografiach, które przedstawią jak najbardziej rzeczywisty obraz produktu oraz o odpowiednik
  • dokładnym ale nie rozwlekłym opisie
  • włącz opcje recenzji 
  • skorzystaj z Facebook ADS
  • używaj messengera do kontaktu z klientami

Wdrażając te zasady twój sklep na fb: https://blog.sky-shop.pl/modul-sklep-na-facebooku/, ma szansę odnieść realny sukces.

Działalność w sieci popłaca

Gdy już dokładanie wiesz, jak stworzyć sklep internetowy na Facebooku możesz rozpocząć działania, które zaczną promować Twoją działalność. Platforma ta ma ogromny potencjał i niewyczerpane możliwości w kwestii marketingu, co ostatecznie przełoży się na wysokość Twoich zarobków. Staranne, sumienne i systematyczne prowadzenie działalności w sieci, pozwoli Ci rozwinąć skrzydła i zająć się swoją firmą na poważnie. Pamiętaj, że nawet jeśli posiadasz sklep internetowy, połączenie go Facebookiem, przyniesie Ci ogromne korzyści.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E