Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak wzbudzić zainteresowanie klientów podczas targów i konferencji?

28-11-2024, 12:43

Targi, konferencje i inne wydarzenia branżowe to doskonała okazja do tego, aby zapoznać klientów ze swoją ofertą i zachęcić do skorzystania z niej. Niestety, konkurencja na rynku spora, dlatego trzeba mieć pomysł na to, jak wyróżnić swoją firmę w tłumie. Oto kilka niezawodnych sposobów, aby wzbudzić zainteresowanie swoją marką.

Daj klientom mały prezent

Klienci lubią dostawać coś za darmo, w gratisie. Niektórzy odwiedzają wyłącznie stoiska, na których mogą otrzymać jakiś drobny upominek. Tutaj w grę wchodzi psychologia marketingu, a więc dajemy klientowi jakiś gratis, aby ten zapoznał się z ofertą naszej marki. Dzięki temu niejako prowokujemy go do wysłuchania pracowników, oczywiście w sposób bardzo subtelny, wyważony.

Gadżet, jaki klient od nas otrzyma, musi być użyteczny. Warto zainwestować w długopisy i notesy, ale dużą popularnością cieszą się też torby konferencyjne, które można obejrzeć i zakupić na stronie internetowej: https://www.natura.slupsk.pl/torby-konferencyjne-z-nadrukiem. Będą one nośnikiem promocji, a jednocześnie mogą być użytkowane na co dzień.

Jak wzbudzić zainteresowanie klientów podczas targów i konferencji? Sprawdź!

Wybierz odpowiednich pracowników do prezentacji oferty

Dużym błędem, jaki popełniają firmy biorące udział w targach i konferencjach, jest prelegowanie do kontaktu z klientami specjalistów, którzy nie mają zacięcia marketingowego. Prezentacja produktów czy usług musi odbywać się w atmosferze, którą stworzą wyłącznie osoby wykwalifikowane, znające różnego typu triki i zasady promocji.

Tacy specjaliści wiedzą, jak zainteresować klienta, jakie informacje przekazać w pierwszej kolejności, oraz w jaki sposób dawkować wiedzę, aby nie znudzić słuchacza. Możemy np. po wstępnym zaznajomieniu z ofertą, odesłać klienta do profesjonalisty, który szerzej zapozna go z produktem/usługą. Takie rozwiązanie wdraża wiele firm, które zdają sobie z tego, że dobry marketingowiec jest niezastąpiony.

Ciekawy sposób prezentacji oferty

Klienci lubią być zaskakiwani, i to nie tylko prezentami, ale również sposobem prezentacji oferty. Musi być on ciekawy i budzący zainteresowanie słuchacza zarazem. Najczęściej pracownicy przekazują informacje w formie ustnej, ale warto też rozważyć:

  • prezentację audiowizualną,
  • film,
  • prezentację produktów na żywo,
  • prezentację statystyk (głównie dla specjalistów z branży),
  • wystawę zdjęć.

Torby konferencyjne - dowiedz się, czy okażą się dobrym gadżetem!

Kreatywność nie zna granic, dlatego skorzystajmy z niej, planując udział w targach. To, co powszechne, niekoniecznie ma szansę przyciągnąć klienta, natomiast nowoczesne metody są jak najbardziej pożądane. Skorzystajmy z dobrodziejstw technologii, która pozwala nam tworzyć interesujące, nietuzinkowe materiały. Pamiętajmy też o promocji w mediach społecznościowych i zaznaczeniu w ten sposób swojej obecności na targach. Takie rozwiązanie daje bardzo dużo możliwości m.in. poprzez opublikowanie ciekawego filmu tematycznego lub stworzenie rolki, zachęcającej do odwiedzenia stoiska.

Dopasowanie do potrzeb klienta

Planując działania marketingowe, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie potrzeby prezentuje nasz potencjalny klient? Czym będzie zainteresowany? Jakie ma problemy i w jaki sposób możemy je rozwiązać? Wbrew pozorom nie są to pytania dotyczące budowania długofalowej strategii, ale również udziału w targach i konferencjach. Klienci interesują się przede wszystkim produktami i usługami, które realnie wpływają na ich życie bądź biznes. Co oczywiste, nie jesteśmy w stanie zaprezentować całej oferty, dlatego trzeba wybrać z niej to, co najistotniejsze.

Nic więc dziwnego, że wiele firm rozpoczyna przygotowania do targów nawet z rocznym wyprzedzeniem, jako że już samo zaplanowanie strategii zajmuje sporo czasu. Gdy ją opracujemy, przechodzimy do wyboru produktów lub usług, które będą nas reprezentować. Niekoniecznie muszą być to innowacje, choć wiele firm decyduje się na właśnie takie rozwiązania. Wynika to z faktu, że klienci na ogół lubią nowości, szczególnie jeśli oferuje się je z zaskoczenia. Trzeba jednak pamiętać, że produkty flagowe muszą być skierowane do konkretnej grupy odbiorców, która będzie brała udział w wydarzeniu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *