Marketing ma to do siebie, że musi być elastyczny. Niezależnie od branży, znaczenie oraz wartość tego słowa są wszystkim doskonale znane. Sformułowanie „reklama dźwignią handlu” pomimo ironicznego z początku wydźwięku, dzisiaj nabrało zupełnie innego znaczenia. W dobie masowej konkurencji komunikaty identyfikujące naszą markę muszą być unikatowe. A w dzisiejszych czasach o unikatowość coraz trudniej, tym bardziej w mobilnym ujęciu życia.
Nie inaczej jest w przypadku branży budowlanej. Mimo, że większość decyzji biznesowych w opisywanej branży podejmowanych jest na poziomie przetargowym, wizerunek w Internecie świadczy o mentalności kadry zarządczej świadomie podążającej za trendami i mającej na siebie pomysł. A nowoczesność i pomysł w dzisiejszych czasach są na tym samym poziomie, co wysokiej jakości usługi oraz produkty.
Firma bez strony internetowej jest obecnie jak człowiek bez rąk. W 90% jest to pierwsze miejsce, do którego trafia potencjalny klient lub pracownik. Witryna to nowoczesna forma wizytówki – dostępna niezależnie od miejsca, czasu i celu. Niezwykle istotnym jest, aby była ona schludna, czytelna i ciekawa. Bardzo ważne w odbiorze są również kolory. W przypadku firm budowlanych warto nałożyć nacisk także na atrakcyjne przedstawienie portfolio. Realizacje można zaprezentować naprawdę efektownie. Tutaj z pomocą przychodzą wysokiej jakości zdjęcia oraz materiały wideo. Jako przykład wskażę firmę Depenbrock Polska, która we współpracy ze specjalistami regularnie utrwala efekty swojej pracy na każdym etapie projektu. Rezultat prowadzonych działań można zobaczyć na Facebooku, Youtubie oraz stronie www.
Witryna internetowa musi również istnieć w kontekście słów. Content marketing, czyli marketing treści, ma ogromny wpływ na pozycjonowanie, które razem z Google AdWords zajmują obecnie pierwsze miejsce na podium narzędzi reklamowych. Ten zabieg pozwala na podbijanie w rankingach wyszukiwania konkretnej strony, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo zainteresowania naszymi usługami.
Nieumiejętna i niedostosowana komunikacja w mediach społecznościowych to największa bolączka branży budowlanej. Ze świecą szukać można przykładów godnych przedstawienia, jednak i tutaj przytoczyć można fanpage firmy Depenbrock Polska. Branża budowlana ze względu na specyfikę swojej pracy często uważana jest za sztywną i techniczną. Miękkie podejście przełamuje ten stereotyp, dzięki czemu nawet z budowlańców można zrobić ludzi o elastycznym i humorystycznym podejściu do pracy.
We wszystkich działaniach marketingowych, niezależnie od branży, przekaz powinien być wiarygodny i spójny z filozofią marki. Odbiorcy bardzo szybko są w stanie wyłapać nieścisłości, które mogą być skrzętnie wykorzystane do robienia tzw. czarnego PRu. Mowa tutaj o nieprzychylnych opiniach i komentarzach. Podkreślając znaczenie marketingu należy mieć na uwadze, że strategie budowane są latami. Efekty działań w jednym obszarze możemy zobaczyć natychmiast, inne wymagają czasu. Jak widać, pewne zależności są bardzo uniwersalne.
Sprawdź o co chodzi na
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|