Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Większość przedsiębiorców wcześniej czy później korzysta z różnego rodzaju usług zewnętrznych. Przykładem mogą tu być usługi księgowe. Nie chcąc zatrudniać na stałe osoby, która będzie dbała o nasze rozliczenia, możemy zlecić tą część działalności firmie zewnętrznej. W tym przypadku będzie to biuro rachunkowe. Co jednak zrobić, jeśli brakuje nam kompetencji w innych sferach np. marketingu? Rozwiązaniem, które warto rozważyć jest wówczas skorzystanie z usług agencji. Jak wybrać dobrą agencję marketingową? W poniższym tekście postaramy się rozwinąć nieco ten temat.

  1. Po co mi agencja marketingowa?
  2. Jak wybrać dobrą agencję marketingową?
  3. Gdzie szukać agencji marketingowych?
  4. Pierwszy kontakt z agencją
  5. Umowa z agencją
agencja marketingowa

Po co mi agencja marketingowa?

Część przedsiębiorców, szczególnie na początku swojej biznesowej drogi jest zdania, że praktycznie wszystko jest w stanie zrobić samodzielnie. Szybko jednak, okazuje się, iż z jednej strony brakuje im odpowiedniej wiedzy, z drugiej nawet jeśli mają wiedzę to nie mają czasu zajmować się wszystkim naraz. Stąd już tylko krok do delegowania części działań poza firmę. Marketing w większości firm jest niezbędny, aby potencjalni klienci dowiedzieli się o naszych produktach lub usługach. W jego ramach może być prowadzony szereg działań od content marketingu, przez reklamy w Google i na Facebook, przez stałą obecność w Social Media, gdzie firma może prowadzić komunikację ze swoimi fanami. Agencja marketingowa posiada zasoby oraz wiedzę niezbędną do prowadzenia takich działań. Oddając marketing internetowy w ręce agencji, mamy szansę skupić się na prowadzeniu firmy, obsłudze klientów itd.

Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

Jeśli podejmiemy decyzję o współpracy z agencją, staniemy przed wyborem tej właściwej. Należy przygotować się zawczasu, iż nie jest to łatwe zadanie. Agencji marketingowych jest wiele, każda z nich przedstawia się jako grono profesjonalistów gotowych podjąć się najtrudniejszych zadań. Na takie słowa należy patrzeć nieco z dystansem. Naszym głównym celem jest osiąganie wymiernych korzyści z takiej współpracy. Jak zatem szukać agencji?

Gdzie szukać agencji marketingowych?

Z pewnością pierwszą myślą jaka przychodzi wielu osobom do głowy jest Internet. Wpisując w wyszukiwarce frazę agencja marketingowa Wrocław, naszym oczom ukaże się cała lista agencji. Innym, lepszym sposobem na znalezienie agencji jest skorzystanie z rekomendacji. Jeśli mamy znajomych prowadzących firmy, spytajmy ich czym mogą kogoś polecić. Bardzo wiele firm bazuje na rekomendacjach przez lata. Jest duże prawdopodobieństwo, że w ten sposób znajdziemy agencję oszczędzając przy okazji sporo czasu.

Jeśli jednak nie możemy liczyć na rekomendacje, czeka nas przeglądanie stron internetowych agencji znalezionych w sieci. Wybierając kilka z nich, warto poświęcić nieco czasu na poszukanie informacji na ich temat w Google i serwisach opinii, które pełnią coraz istotniejszą funkcję w budowaniu wizerunku wielu firm. Znajdując wiele pozytywnych opinii można mieć nadzieje, iż dana agencja uchodzi za rzetelną. I odwrotnie, wiele słabych opinii pozwoli nam uniknąć wpadki. Kolejnym krokiem, który może nas przybliżyć do wyboru agencji jest przegląd tzw. portfolio. O ile tylko agencja je posiada, jest ono cennym źródłem informacji. Oczywiście sama wzmianka o współpracy z określoną firmą niewiele nam powie o jakości usług, które świadczy agencja. Pozwala nam jednak na zdobycie wiedzy niezbędnej, aby móc skontaktować się z takim klientem i zapytać go o poziom zadowolenia z obsługi przez daną agencję.

Pierwszy kontakt z agencją

Mając już zgromadzone wstępne informacje na temat kilku agencji, kolejnym krokiem powinno być skierowanie do nich zapytania np. w formie wiadomości mailowej. Bardzo często ten pierwszy kontakt może wiele powiedzieć na temat tego czego możemy się spodziewać po agencji. Zdawkowa odpowiedź na nasze zapytanie lub jej brak nie będą z pewnością dobrym prognostykiem na przyszłość. Zakładając jednak, że większość z agencji odpowie na nasze zapytanie, nie bójmy się zadawać pytań o szczegóły. Im mniej niedopowiedzeń, tym lepiej.

Umowa z agencją

To bez wątpienia jedna z dwóch najważniejszych kwestii współpracy a agencją. Drugą są ceny usług. Przed podpisaniem umowy warto przeczytać ją dwukrotnie i zwracać baczną uwagę na każdy punkt. W szczególności należy przyjrzeć się warunkom rozwiązania umowy. Okres wypowiedzenia, czas trwania współpracy są kluczowymi elementami w przypadku, gdybyśmy nie byli zadowoleni ze współpracy. Warto o tym pamiętać, bez względu na to, jak pozytywne wrażenie zrobiła na nas agencja, podczas pierwszych rozmów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag nolstag agencja marketingowa