Zdaniem wielu termin optymalizacja dotyczy tylko pracy pozycjonerów. Tymczasem każdy, kto tworzy treści umieszczane na stronach www ma wpływ na ich widoczność w wyszukiwarce. Właśnie o tym jest darmowy e-book „SEO Content Marketing” od SeoStation.
reklama
Na jednym wózku,
ale… w dwie różne strony
Duża część działań content marketingowych
w Internecie opiera się na sprawnym użyciu słów. Specjaliści ds. promocji piszą
teksty, recenzje, wpisy. W znacznej mierze tworzą je w oderwaniu do pracy
swoich pozycjonerów lub wynajętych agencji SEO. Ci natomiast zlecają na
zewnątrz pisanie artykułów zawierających słowa kluczowe mające pomóc w
optymalizacji serwisu. A przecież każda ze stron osiągnęłaby dużo lepsze efekty
współpracując ze sobą. Tu pojawia się kluczowy problem – mało wiemy o naszych
metodach i specyfice pracy. Nie komunikujemy się ze sobą. Pozycjonerzy
niechętnie dzielą się swoją wiedzą, a jeśli już, to używają technicznego
języka. Dla marketingowców SEO, to czarna magia, więc „lepiej ją zostawić
specjalistom i niech każdy robi swoje”. Tym samym wracamy do punktu wyjścia.
Kto odpowiada za „relacje z Google”?
Każdy, kto zarządza treściami na stronie - czy tego chce, czy nie. Dlatego
właśnie brak współpracy między SEO-wcem i marketingowcem zawsze odbija się na
kondycji witryny.
Z tej przyczyny warto, żeby marketingowcy posiadali chociaż podstawowe
informacje na temat doboru słów kluczowych, optymalizacji materiałów
promocyjnych pod kątem SEO i mierzenia efektów działań. Przede wszystkim, żeby
zdawali sobie sprawę, że ze wszystkich materiałów umieszczanych w obrębie
witryny da się „wycisnąć” dodatkowe korzyści SEO. I nie chodzi tu już tylko
teksty zawierające odpowiednie „keywordsy”, ale również materiały wideo,
infografiki, bannery…
Właśnie na tych tematach skupia się e-book „SEO Content Marketing” przygotowany
przez SeoStation, narzędzie, które od 2011 roku umożliwia wygodne monitorowanie
efektów pozycjonowania. Czytelnicy znajdą w nim praktyczne porady dot. typów
tekstów, narzędzi służących do planowania „dobrych tekstów”, sposobów
linkowania czy zlecania i promocji materiałów. W środku zaprezentowano również
wypowiedzi ekspertów z branży copywriterskiej.
E-booka „SEO Content Marketing” można pobrać za darmo tutaj.
O e-booku
Wspomniana publikacja została stworzona przez Martę Gryszko i Karolinę
Gudecką. Pierwsza z autorek od wielu lat prowadzi bloga o pozycjonowaniu i
tworzy kursy SEO. Druga od 2009 roku
pracuje w branży marketingu internetowego. Dzięki takiemu połączeniu sił, w
e-booku zaprezentowano pełne spojrzenie na temat doboru i optymalizacji treści
na witrynach.
Z tego względu e-book jest przeznaczony zarówno dla SEO-wców, jak i
specjalistów ds. marketingu i promocji, osób zarządzających treściami na
stronach czy właścicieli witryn internetowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*