Opisy produktów w sklepie internetowym pełnią co najmniej dwie bardzo ważne funkcje. Po pierwsze, informacyjno-reklamową, zachęcając klientów do zakupu. Po drugie, opisy produktów mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie sklepów. W skrócie - im lepiej napisany opis, tym więcej użytkowników zawita na Twoją stronę.
Klucz do napisania skutecznego opisu produktu leży więc w pogodzeniu ze sobą tych dwóch celów. Jak to zrobić? Poznaj nasze porady.
Wiemy, wiemy - SEO. Zaraz zresztą do niego przejdziemy. Pamiętaj jednak, że opisy są tworzone przede wszystkim dla potencjalnych klientów. W końcu sam je czytasz przed dokonaniem zakupu, prawda?
Poświęć trochę czasu, by poznać użytkowników, odwiedzających Twój sklep. Dowiedz się, jakie mają zainteresowania i potrzeby. Dzięki temu będziesz doskonale wiedzieć, jakie elementy wyeksponować w opisach produktów, co zwiększy ich skuteczność.
Co ciekawe, Google także stawia użytkownika na pierwszym miejscu, prezentując na najwyższych pozycjach wyniki wyszukiwania zgodne z intencją szukającego. Myślenie o potrzebach klientów jest więc skuteczną strategią również ze względu na pozycjonowanie.
Nie zanudzaj swoich klientów banałami. Nie pisz o najwyższej jakości czy niezawodności produktów.
Skup się na opisaniu ich najważniejszych cech i oczywiście parametrów. Zastanów się, w czym dany przedmiot może pomóc jego użytkownikowi - i właśnie to podkreśl w treści opisu produktu.
Twój opis produktu nie powinien być blokiem tekstu. By miał szansę zadziałać na użytkownika, ten najpierw musi go przeczytać, a Ty powinieneś mu to ułatwić.
Podziel swój opis na akapity, używaj śródtytułów i wyliczeń. Najważniejsze informacje staraj się wyboldować. Dzięki temu opis stanie się bardziej przejrzysty, a także lepiej widoczny w wyszukiwarkach.
Na jakie frazy dany produkt ma się wyświetlać w wyszukiwarce? Odpowiedź na to pytanie pomoże tworzyć Ci skuteczne opisy.
Nie chodzi jednak o to, byś słowa kluczowe wymyślał sam. Sprawdź, czego szukają użytkownicy, korzystając z takich narzędzi, jak Keywords Planner, UberSuggest, Answer The Public, Ahrefs czy Senuto.
Odnalezione w ten sposób słowa kluczowe umieść w treści opisu. Nie przesadzaj jednak z ich ilością! Umiar to zawsze najlepsze rozwiązanie.
Słowa kluczowe to nie wszystko. Na pozycjonowanie opisów ma jeszcze wpływ szereg innych czynników. Oto kilka rad, dzięki którym Twój sklep pojawi się na pierwszych stronach wyszukiwarki:
Życzymy powodzenia i samych udanych opisów!
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|