Bycie agentem ubezpieczeniowym czy prowadzenie multiagencji to jedno, ale skuteczność tego fachu to drugie. Jak być dobrym w tym zawodzie i nie tyko pozyskiwać klientów, ale także utrzymać ich przy sobie?
To pytanie zadaje sobie wiele osób pracujących w tej branży. Nie ma gotowej recepty, ale można wykorzystać kilka bezcennych wskazówek by usprawnić swoją pracę.
O wspomniane wskazówki a raczej o cały ich system Marcin Kowalik w swoim podcaście „Marketing i sprzedaż dla agenta ubezpieczeniowego” zapytał Martę Genderę z superubezpieczenia.pl.
Marta jako organizator sprzedaży i kierownik sprzedaży w PZU, zajmowała się m.in. rekrutacją i wdrażaniem nowych agentów, szkoleniami produktowymi, podnoszeniem kwalifikacji zawodowych samych agentów.
Według niej najważniejsza w pracy agenta ubezpieczeniowego jest jego interakcja z klientem. Żyjąc w świecie, w którym cierpimy na brak czasu i chcemy wszystko załatwić szybko ten rodzaj relacji jest ważny.
W tym właśnie ma pomagać program dla agenta ubezpieczeniowego, czy dla multiagencji.
Nie po raz pierwszy na pomoc idzie branża IT. SuperAgent, którego Marta Gendera jest współautorką jest programem opracowanym przez agentów dla agentów, który łączy cechy kalkulatora i systemu CRM.
Dzięki niemu czas o którym jest mowa działa na naszą korzyść. Każda oferta wyliczona za pośrednictwem SuperAgenta to kilkadziesiąt minut zaoszczędzone wyłącznie na samym procesie wyliczenia składki.
Samo wyliczenie trwa kilkadziesiąt sekund i obejmuje wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe. Dodatkowo program ten pomaga przeprowadzić analizę potrzeb klienta, na podstawie rozmowy jaką agent z nim wcześniej przeprowadza. I znowu kolejne minuty zostają zaoszczędzone.
W SuperAgencie można również ustawić przypomnienia o kończących się polisach ubezpieczeniowych klientów. I znowu oszczędzamy czas.
Ponadto program ten umożliwia stworzenie własnej struktury sprzedażowej. Co bardzo ważne i także łączy się z czasem - działa mobilnie.
W ten sposób pomaga w codziennym zarządzaniu relacjami z klientami poprzez SMS-y i maile. SuperAgent spełnia wymogi RODO, chroni dane za pomocą szyfrowanych połączeń. W razie pytań czy wątpliwości jego użytkowników ma wsparcie konsultantów.
Na koniec, co podkreśliła w rozmowie Marta Gendera to fakt, że SuperAgent nie burzy modelu współpracy i wizji biznesu, jaki agenci niejednokrotnie wypracowali przez lata.
Nie wymusza na agencie zmian w jego kwestii wizerunkowej. To narzędzie, którego zadaniem jest usprawnienie pracy agenta, nawet najbardziej doświadczonego i mającego sporo sukcesów na swoim koncie.
SuperAgent to tak naprawdę Super Partner w świecie agencyjnym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|