Odpowiedzi na takie pytanie udziela raport „E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”, przygotowany przez IAB Polska we współpracy z Ministerstwem Gospodarki. Wyniki badania ukazują kluczową rolę edukacji e-przedsiębiorców w dalszym rozwoju tego rynku, dotyczy to zwłaszcza znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych.
reklama
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska postanowił zrealizować badanie rynku z przedstawicielami biznesu e-commerce w sektorze MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw). Aby rozszerzyć perspektywę organizacji branżowej o zagadnienia, które mogą być istotne i przydatne we wspieraniu tego rynku z punktu widzenia organów państwowych, do współpracy przy konstruowaniu badania zaproszono Ministerstwo Gospodarki.
Z badania wynika przede wszystkim, że rynek „małego i średniego” e-commerce ma ogromny potencjał i będzie dalej dynamicznie się rozwijał, co z kolei będzie stymulowało wzrost konkurencyjności. Z drugiej strony wyniki badania ujawniły ogromną potrzebę edukacji tego rynku, zarówno w zrozumieniu mechanizmów prawnych (których większość powstaje na szczeblu UE), jak również od strony marketingowej (w szczególności w stosowaniu narzędzi analitycznych, dzięki którym możliwe jest lepsze zrozumienie potrzeb klientów, efektywne kształtowanie portfolio oraz optymalizowanie działań zmierzających do zwiększania sprzedaży).
- Aby zapewnić dalszy dynamiczny rozwój e-sklepów zarówno polscy politycy, jak i organizacje przedsiębiorców powinny wspierać ten rynek, edukować, upraszczać prawo. Wtedy nie tylko e-handel będzie rozkwitał, ale rozwój ten będzie nadal wpływał na dynamiczny wzrost gospodarczy Polski - podsumowuje Prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt.
Z raportem można się zapoznać poniżej, można go również pobrać na dysk ze strony IAB Polska.
E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach by di24pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|