Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak Polak robi zakupy spożywcze w sieci?

10-04-2018, 23:39

Z najnowszego raportu wynika, że 1/3 osób, kupując żywność online, deklaruje głównie duże i planowane zakupy. Ankietowani robią je przeważnie raz w miesiącu (32%) lub dwa razy w miesiącu (31%), czyli - podobnie jak w hipermarketach - konsumenci w sieci uzupełniają zapasy na cały tydzień.

robot sprzątający

reklama


Jak wynika z raportu e-Izby “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” konsumenci wskazują na różne okoliczności i nie mają wyraźnych preferencji w tym zakresie. 19% decyduje się na e-zakupy spożywcze, gdy chce kupić trudno dostępne produkty, których nie może znaleźć w innych miejscach, a 18%. robi w e-sklepach spożywczych zakupy przed różnymi okazjami, np. przyjęciem. Produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów.

Duże i planowane zakupy spożywcze w e-sklepach najczęściej robimy niezależnie od dnia tygodnia. Można powiedzieć, że po prostu wtedy, kiedy jest nam najwygodniej. 32%. klientów robi takie zakupy w weekendy, 24% w dni powszednie, a 44% przyznaje, że nie ma reguły. Mężczyźni zdecydowanie wolą poświęcić czas na zakupy w sobotę lub niedzielę (42%). Najczęściej Polacy robią planowane zakupy spożywcze w sieci przebywając w domu (29%). Z miejsca pracy zakupy robią zdecydowanie częściej panie (33%) niż panowie (12%).

Konsumenci kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – oczekuje odpowiednich warunków przewożenia produktów.

 Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *