Influencer Marketing to promowanie produktów i usług za pośrednictwem znanych blogerów i liderów opinii. Stał się ostatnio popularnym narzędziem zarówno dla dużych marek, jak i małych firm. Uważa się, że konsumenci bardziej ufają opiniom blogerów, vlogerów i innych twórców internetowych, niż standardowym formatom reklamowym.
Obecnie za słowem "influencer" niekoniecznie kryje się znana tożsamość. Liderem opinii mogą być: osoba prywatna, grupa ludzi, firma lub marka najważniejsze jednak jest to, aby cieszyli się oni zaufaniem, wśród konsumentów. Skuteczne docieranie do klientów docelowych nie jest takie łatwe, dlatego praca z blogerami w sieciach społecznościowych jest teraz na szczycie popularności.
Tajną bronią marketingu rekomendacyjnego jest to, że nie wygląda jak reklama. Ludzie bardziej wierzą ulubionym twórcom internetowym, niż reklamom w telewizji lub billboardom. Według Influencer MarketingHub, 92% konsumentów wierzy w zalecenia innych osób, nawet jeśli nie znają ich osobiście.
Jak pokazują statystyki, dziś już na 40% komputerów stacjonarnych i 15% mobilnych gadżetów zainstalowano blokery reklam. Ludzie są zmęczeni sprzedażowymi hasłami, ale łatwo absorbują bardziej natywne posty reklamowe ulubionych blogerów.
Według firmy eMarketer, za rok 2019, 85% ankietowanych specjalistów stwierdziło, że planuje rozpocząć pracę z co najmniej jednym influencerem.
Istnieje wiele form współpracy z liderami opinii. W oparciu o Influencer Marketing Benchmarks Report 2019, najczęstszymi i najbardziej efektywnymi formami pracy w Influencer Marketingu były:
Sponsorowane posty na blogu,
Rozpowszechnienie markowych treści w mediach społecznościowych,
Tworzenie treści przez liderów opinii.
Cele, które marki wyznaczają podczas pracy z liderami opinii:
Zwiększenie świadomości marki (brand awareness);
Edukacja odbiorców (zwłaszcza w segmencie produktów high-tech);
Poprawa wyników wyszukiwania (Gdy autorytatywne witryny linkują do twojego zasobu, poprawia to jego wyniki w wyszukiwarkach);
Demonstracja sposobów stosowania produktu;
Zwiększenie liczby obserwujących i zaangażowania w sieci społecznościowe marki;
Obalenie mitów o szkodliwości/wadach produktu/usługi;
Wzrost sprzedaży;
Zwiększenie zaufania.
Jeśli wierzyć Adweekowi, 65% marek korzysta z Influencer Marketingu w celu promowania swoich produktów i usług. 52% firm ma oddzielny budżet na marketing rekomendacyjny. 25% firm ma roczny budżet na Influencer Marketing przekraczający 500 tys. dolarów.
Najczęściej stosowanymi kryteriami w ocenie skuteczności Influencer Marketingu są wskaźniki sprzedaży, zmiany aktywności w sieciach społecznościowych i kliknięcia. Co ciekawe, według jednej z ankiet, marketerzy zwracają większą uwagę na trafność, jakość treści i osobowość lidera opinii niż na liczbę subskrybentów.
Zachodni marketerzy i specjaliści od promocji od kilku lat odnotowują niesamowitą skuteczność marketingu rekomendacyjnego.
Na przykład w segmencie FMCG marketing rekomendacyjny przyniósł markom $ 11.33 na każdego wydanego dolara, w handlu detalicznym - $ 10.48, w turystyce - $ 7.04.
Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Tomoson, w której wzięło udział 125 marketerów, Influencer Marketing okazał się jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji internetowej pod względem zysków.
Na podstawie sondażu liderów opinii, przeprowadzonego przez AdWeek, współpraca marek z blogerami przynosi firmom również małe bonusy:
88% liderów opinii mówi swoim przyjaciołom o markach, z którymi pracowali,
72% na bezpłatnie i dobrowolnie tworzy dodatkowe treści o marce i po kampanii,
77% przyznaje, że z większym prawdopodobieństwem kupi w przyszłości produkt sponsora, a nie jego konkurenta.
Influencer Marketing staje się coraz bardziej popularnym narzędziem, co pozwala inteligentnie budować komunikację z grupą docelową i przyciągać nowych odbiorców. Ten trend dyskretnie popycha ludzi do zakupów, jednocześnie dając im możliwość zapoznania się z marką. Jednak praca z influencerami ma wiele niuansów - począwszy od tego, że możesz nie byćw stanie w pełni kontrolować, jakie treści będą dodawane przez lidera opinii, a skończywszy na elementarnym podrobieniu wskaźników, którymi często grzeszą influencerzy.
Dlatego, jeśli dopiero zaczynasz współpracować z liderami opinii, być może warto nie angażować się w niezależne wyszukiwanie i zawieranie umów, lecz skorzystać z usług specjalistów. Przeczytaj więcej o Influencer Marketingu na blogu Agencji Green Parrot z Warszawy: https://greenparrot.pl/blog/czym-jest-influencer-marketing/.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|