93% kupujących w B2B rozpoczyna zakupy od przeszukiwania sieci. Wyobraź sobie, że na Twoją stronę codziennie trafiają potencjalni klienci, którzy mogą przestać być anonimowi. Jest to możliwe dzięki systemom do identyfikacji firm, które są w stanie przypisać do każdego odwiedzającego nazwę firmy, a nawet numer telefonu.
Identyfikacja firm odwiedzających witryny może mieć kluczowe znaczenie dla marketingu i handlu. Chodzi tu w końcu o pozyskiwanie cennych leadów, które możemy przekuć w długoterminowe relacje lub wykorzystać do zamknięcia procesu zakupowego. Na rynku dostępne są gotowe rozwiązania bazujące na autorskich algorytmach oraz sztucznej inteligencji, których zadaniem jest nie tylko śledzenie użytkownika na stronie, ale przede wszystkim jego rozpoznanie.
Narzędzia do identyfikacji firm zbierają dane o zachowaniu i preferencjach klientów. Śledzenie użytkownika odbywa się na podstawie wejść na stronę i monitorowania ich zachowań za pomocą specjalnie opracowanych algorytmów. .
Narzędzia identyfikujące mogą prezentować zebrane dane w formie przystępnej ścieżki użytkownika lub mapy ciepła. Mapa ciepła (ang. heat maps) to metoda graficznej prezentacji zachowania użytkowników na stronie z użyciem różnych odcieni kolorów. Dzięki temu w łatwy sposób możemy określić najpopularniejszy element witryny (najczęściej zaznaczane kolorem czerwonym) lub wzbudzający mniejsze zainteresowanie (kolory żółte, niebieskie, zielone).
Należy przy tym zaznaczyć, że narzędzia śledzące wyposażone są w przejrzyste interfejsy, które prezentują dane w sposób czytelny, na dodatek w każdym momencie można sprawdzić, gdzie znajduje się użytkownik, a nawet podsunąć mu komunikat marketingowy (tzw. quick marketing).
Klient na stronie internetowej wykonuje określone akcje, to jest czyta treści, przechodzi do zakładek, zaznacza niekiedy interesujące go elementy, ściąga pliki. W tym momencie przydatna jest identyfikacja firm, ponieważ jeżeli klient wykonuje jakieś akcje sugerujące, że jest zainteresowany ofertą, to warto uzyskać kontakt do niego, by domknąć proces zakupowy.
Przykładem jest BAZO, czyli system monitorowania aktywności klientów ma stronach firm, który poszedł o krok dalej. Wykorzystuje on algorytmy i sztuczną inteligencję, dzięki czemu staje się efektywnym narzędziem nie tylko do identyfikacji firm, ale też generowania leadów sprzedażowych. W łatwy sposób możemy uzyskać informację o tym, ilu jest unikalnych odwiedzających, ile jest znalezionych leadów, a także jaka liczba kontaktów jest w trakcie przetwarzania (w identyfikacji). Mało tego, dzięki modułowi Quick Marketing (tzw. szybki marketing) system spersonalizuje wiadomości, które zachęcą do pozostawienia telefonu lub maila. Wiadomości te wyświetlają się na ekranie użytkownika w postaci pop-upów.
Zgodnie z raportem Consumer Conditions Scoreboard 2017 aż 93% konsumentów rozpoczyna poszukiwanie usług i produktów od wyszukiwarki internetowej, a 82% osób szuka w sieci również lokalnych biznesów. W Internecie kupujemy wszystko – począwszy od artykułów spożywczych, przez sprzęty domowe, a na zaawansowanych usługach programistycznych skończywszy. Klienci biznesowi również w pierwszym kroku wchodzą do Sieci. To jest szansa, której nie należy zmarnować.
Identyfikacja firm jest szansą na wyprzedzenie konkurencji, ponieważ dostarcza cennej wiedzy o potencjalnych klientach. Dzięki temu możemy szybciej do nich dotrzeć, zainteresować ofertą i zamknąć sprzedaż. Rozwiązania do identyfikacji firm wspierają lejki marketingowe na każdym etapie i mogą być wykorzystane również do podtrzymywania długoterminowych relacji biznesowych.
Nieustanny rozwój branży i rozwiązań AI sprawia, że tego typu narzędzia stają się codziennością, zatem warto je wdrożyć u siebie, by nie pozostawać w tyle za konkurencją.
Dostępne na rynku narzędzia pozwalają identyfikować firmy i wykorzystywać dane do strategii lead generation. Warto wykorzystać potencjał własnej strony internetowej, która jest skarbnicą wiedzy o użytkownikach i ich zachowaniach, którą z kolei można wykorzystać w procesie marketingowym i sprzedażowym.
Im wcześniej zaczniemy monitorować odwiedzających witrynę i wdrożymy identyfikację firm, tym mamy większą szansę na wyprzedzenie konkurencji. Z pomocą systemów typu BAZO jesteśmy w stanie zyskać nowych klientów, których przekonamy do naszej oferty i nie będą musieli porównywać ofert konkurencyjnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|