Wyobraź sobie świat, w którym sztuczna inteligencja bezbłędnie rozpoznaje próby oszustwa, chroniąc nas przed utratą danych i środków. Brzmi jak science fiction? Coraz bardziej się do niej zbliżamy, dzięki przełomowym rozwiązaniom w dziedzinie cyberbezpieczeństwa.
reklama
Phishing stał się jednym z najpowszechniejszych zagrożeń w cyberprzestrzeni, dotykając 94% organizacji. W odpowiedzi na to wyzwanie, firma Check Point Software opracowała innowacyjne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję - DeepBrand Clustering.
Ta przełomowa technologia ma na celu skuteczniejsze zapobieganie atakom podszywającym się pod znane marki.
Phishing pozostaje głównym narzędziem cyberprzestępców ze względu na:
Eksperci Check Point Software podkreślają, że taktyki phishingowe ewoluowały, obejmując obecnie takie warianty jak:
W zeszłym roku Check Point wprowadził technologię “Brand Spoofing Prevention”, będącą częścią ThreatCloud AI. Jej główne cechy to:
Zapobieganie globalnym i lokalnym atakom podszywającym się pod marki
Wykorzystanie zaawansowanych technologii, w tym AI, heurystyki, NLP i przetwarzania obrazów
Dopasowywanie URL-i i stron internetowych do ustalonych marek
DeepBrand Clustering stanowi kolejny etap ewolucji tej technologii, mający na celu sprostanie rosnącej liczbie fałszywych stron internetowych.
DeepBrand Clustering to opatentowany silnik AI, który działa w dwóch fazach:
1. Faza nauki:
Konstruowanie sieci neuronowej na podstawie atrybutów stron internetowych
Automatyczne przypisywanie cech stron do marek bez nadzoru człowieka
Integracja głębokich sieci neuronowych z tradycyjnymi modelami uczenia maszynowego
2. Faza oskarżenia:
Analiza badanej strony pod kątem przynależności do ustalonych klastrów
Ocena potencjalnego złośliwego podszywania się pod markę
Specjaliści AI w Check Poincie wykorzystali uczenie bez nadzoru, co znacząco zmniejszyło zależność od interwencji człowieka i zminimalizowało błędy w identyfikacji elementów marki.
Aby trenować model, Check Point zdefiniował wieloetapowy pipeline:
Wyodrębnianie wskaźników marki: Automatyczne przypisywanie nazw marek do klastrów.
Zbieranie wskaźników wizualnych i tekstowych: Transformacja danych przy użyciu głębokich sieci neuronowych.
Normalizacja danych: Tworzenie modeli gotowych do inferencji.
W krótkim czasie od uruchomienia, DeepBrand Clustering osiągnął poniższe wyniki:
Zindeksowanie ponad 4000 odrębnych marek w ciągu kilku godzin
Obserwacja 75% zindeksowanych marek (3700) w ruchu Check Pointa w ciągu 30 dni
Wykrycie ponad 4000 złośliwych ataków wykorzystujących ponad 200 marek
Identyfikacja 975 przypadków dotyczących 101 lokalnych marek
Wydaje się zatem, że DeepBrand Clustering to krok naprzód w technologii ochrony marki, który oferuje całkiem skuteczne narzędzie w walce z coraz bardziej wyrafinowanymi atakami phishingowymi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Polskie pokolenie Z obawia się, że 4-dniowy tydzień pracy spowoduje spadek wynagrodzeń
|
|
|
|
|
|