Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPhone coraz mniej atrakcyjny dla Europejczyków

22-12-2011, 13:40

Coraz trudniejsze warunki ekonomiczne oraz spadające ceny konkurencyjnych urządzeń mają w przyszłości negatywnie wpłynąć na zainteresowanie smartfonami firmy Apple w Europie.

robot sprzątający

reklama


Według badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Kantar Worldpanel ComTech dotychczasowa sprzedać smartfona iPhone przekraczała najśmielsze oczekiwania analityków. Przyszłość ma się jednak rysować w znacznie mniej kolorowych barwach.

Czytaj także: Szef Androida wróży koniec wojny patentowej

- W Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii sprzedaż nowych telefonów firmy Apple jest gigantyczna przed świętami - przyznają analitycy. - Bynajmniej nie jest to jednak uniwersalny trend. Użytkownicy z Europy coraz częściej wybierają tańsze alternatywy, nierzadko mogące się pochwalić świetnym designem oraz większym ekranem.

Największa część użytkowników odwraca się od telefonu firmy Apple w krajach, gdzie kupujący liczą się z cenami. Zdaniem analityka Dominica Sunnebo obecnie Francja jest tego najlepszym przykładem, choć już na przykład w Wielkiej Brytanii iPhone cały czas powiększa swoje udziały na rynku smartfonów.

Niedawno informowaliśmy również, że Apple wciąż nie radzi sobie zbyt dobrze na rynku w Chinach. Podobnie jak w niektórych częściach Europy, tamtejsi użytkownicy chętniej wybierają smartfony Samsunga czy HTC, które dostępne są zwykle w znacznie niższej cenie. Istotne jest w tym przypadku również lepsze dostosowanie urządzeń lokalnych producentów do chińskich standardów telekomunikacyjnych.

Czytaj także: HTC testuje nowe urządzenia, które nie naruszają patentów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *