Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPad? Znam, ale nie potrzebuję

09-02-2010, 11:16

Tylko 9% osób, które słyszały o tablecie Apple naprawdę chce go kupić. Ponad połowa nie jest nim zainteresowana i odsetek ten wzrósł po tym, jak Apple zaprezentowała iPada – wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Retrevo.

Jeszcze przed zaprezentowaniem iPada mówiono, że "iPhone na sterydach" może nie być nikomu potrzebny. Nie jest tak przenośny, jak telefon, ani tak wygodny w czasie pracy, jak netbooki i notebooki. Po zaprezentowaniu urządzenia 27 stycznia nastroje jakby się poprawiły, zaczęto postrzegać iPada jako ciekawy sposób na mobilną rozrywkę i przeglądanie internetu.

Mimo to z badań Retrevo (serwisu pomagającego w zakupie elektroniki) wynika, że konsumenci nie są zainteresowani zakupem urządzenia nawet po tym, jak je zobaczyli. Badanie przeprowadzono na próbie 1000 losowo wybranych użytkowników Retrevo w dwóch etapach – przed zaprezentowaniem urządzenia oraz po tym wydarzeniu.

>>> Czytaj: iPad, czyli tablet od Apple, już jest (wideo)

Odpowiedzi na pytania o zapotrzebowanie na iPad
fot. Retrevo - Odpowiedzi na pytania o zapotrzebowanie na iPad

Ankietowani odpowiedzieli na pytanie, czy słyszeli o tablecie od Apple i czy są zainteresowani zakupem. Przed zaprezentowaniem urządzenia tylko 3% deklarowało, że racze kupi je. 35% respondentów odparło, że nie słyszało o tablecie i nie kupi go. 26% badanych stwierdziło, że słyszało o urządzeniu, ale nie chce go kupować. 19% chciało zaczekać na zaprezentowanie urządzenia.

Po prezentacji Apple w dniu 27 stycznia odsetek osób zainteresowanych zakupem wzrósł, ale zaledwie do 9%. Znacznie wzrósł odsetek osób znających iPada, ale niezainteresowanych zakupem (do 52%). 18% osób w ogóle nie rozważa zakupu, a 21% rozważy go po zdobyciu większej ilości informacji na jego temat.

Sonda
Czy planujesz zakup iPada?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
  • już posiadam
wyniki  komentarze

W ramach badań zadano tez nieco inne pytanie: "Po tym co słyszałeś o tablecie, czy sądzisz, że potrzebujesz go?". Przed prezentacją 49% osób odpowiedziało, że nie. Po prezentacji odsetek ten... wzrósł do 61%. Można więc chyba uznać, że firmie Apple nie udało się wytworzyć nowej potrzeby u konsumentów (przynajmniej dotychczas).

Autorzy badań pytali też o to, czy nabywcy zapłacą dodatkowe 130 USD za urządzenie z łącznością 3G. Okazuje się, że aż 59% respondentów nie chce dodatkowo płacić, a kolejne 29% musi to przemyśleć.

>>> Czytaj także: W marcu iPad trafi do Europy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Retrevo



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag tabletag Retrevotag konsumencitag iPadtag elektronikatag badaniatag Apple