Inkubator Przedsiębiorczości Media 3.0 zakończył nabór wniosków o dofinansowanie innowacyjnych projektów z obszaru ICT i multimediów. Do Inkubatora wpłynęło 750 aplikacji. Każdy z pomysłów został przeanalizowany pod względem potencjału rynkowego. Ostatecznie na dofinansowanie może liczyć minimum 14 firm, przy czym do tej pory powstało już osiem nowych spółek dofinansowanych przez Media 3.0.
Zadaniem Media 3.0 jest wyszukiwanie i selekcja dobrze rokujących projektów z obszaru ICT i multimediów. Plan Inkubatora zakłada minimum 14 wejść kapitałowych. Dla wyszukania tych najlepszych pomysłów na początku 2010 r. na stronie internetowej projektu został uruchomiony formularz online, za pomocą którego autorzy innowacyjnych pomysłów na firmę mogli przysyłać swoje aplikacje. Do połowy lipca 2011 r. do Inkubatora Przedsiębiorczości Media 3.0 wpłynęło 750 wniosków opisujących projekty.
Spośród zgłoszony do Media 3.0 projektów umowę o preinkubację podpisano z 30 podmiotami. Do tej pory pozytywnie ten proces zakończyło osiem podmiotów, które rozwijają już swoją działalność.
W gronie dofinansowanych przez inkubator spółek znalazły się:
Decyzja o inwestycji jest złożona i podejmowana w oparciu o doświadczenie praktyków biznesu współpracujących z projektem Media 3.0. Wybór podmiotu kwalifikującego się do dofinansowania dokonywany jest na podstawie kilku kryteriów istotnych pod względem prawdopodobnego sukcesu inwestycji. Najważniejsze z nich to ocena zespołu zarządzającego oraz ocena szans komercjalizacji przedsięwzięcia.
Inkubator Przedsiębiorczości Media 3.0 inwestuje kapitał, tym samym, jak każdy inwestor, dokapitalizowuje projekty z dużą starannością, tak by uzyskać jak największy zwrot z inwestycji. Jest to tym bardziej istotne, że środki zwrotu z inwestycji przeznaczone są na inwestycje w kolejne dobrze rokujące innowacyjne spółki.
Według Media 3.0 potrzeby firm nie ograniczają się jednak wyłącznie do kapitału, jaki mogą uzyskać dzięki wsparciu Inkubatora Przedsiębiorczości. Główne czynniki wpływające na powodzenie biznesu to - oprócz niezbędnego kapitału - obsługa prawna, księgowa, kadrowa, kontakty oraz biznesowy know-how. To właśnie w tych obszarach najwięcej pomocy potrzebują młodzi przedsiębiorcy. Z drugiej zaś strony, każdemu inwestorowi zależy na pozytywnych, finansowych efektach projektu, w który inwestuje. Dlatego spółki po inkubacji przez Media 3.0 nie mogą pozostać bez wsparcia na dalszym etapie swojego rozwoju.
– Cenimy sobie współpracę z Inkubatorem Przedsiębiorczości Media 3.0, ponieważ realizuje on filozofię "beyond capital" – to znaczy oprócz wkładu kapitałowego oferuje bardzo ważne dla nas wsparcie eksperckie – mówi Tomasz Florczak, prezes spółki LogToMobile. Obecność w grupie spółek portfelowych Funduszu niesie ze sobą także inne korzyści – możemy wymieniać się ze sobą doświadczeniami, kontaktami czy na przykład dokonywać wspólnie zakupów grupowych usług, uzyskując lepszą ofertę z rynku – dodaje Florczak.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z EFRR w ramach PO IG oraz budżetu państwa, Priorytet 3 - Kapitał dla innowacji, Działanie 3.1 - Inicjowanie działalności innowacyjnej. Koordynatorem projektu Media 3.0 jest Miasteczko Multimedialne sp. z o.o., które powstało w 2007 roku w Nowym Sączu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|