Nadszedł czas na publikację kolejnego raportu, który porównuje usługi operatorów komórkowych w zakresie prędkości oraz jakość internetu mobilnego w Polsce. Czerwcowy ranking to dobra okazja, by spojrzeć na sytuację na polskim rynku telekomunikacyjnym z perspektywy ostatniego półrocza. Czy na horyzoncie widać już lidera, który dzięki swoim osiągnięciom zasługuje na miano najlepszego w 2018 roku?
reklama
W czerwcu zebrano za pomocą aplikacji mobilnej RFBenchmark 26127 pomiarów różnych operatorów i technologii. Najwięcej testów zrobiono w technologii 4G – 72,93%. W porównaniu z innymi miesiącami często testowano również 3G – 26,23% pomiarów. Liczba testów 2G to jedynie 0,84%.
Orange wciąż utrzymuje pozycję lidera w kategorii średniej szybkości pobierania danych. Tym samym jest na prowadzeniu już od czterech miesięcy z rzędu! W porównaniu do poprzednich miesięcy pomarańczowy operator zaprezentował jednak słabszy wynik – 30,06 Mb/s. Za nim jest T-Mobile (28,3 Mb/s) oraz Plus (21,9 Mb/s). Ranking w czerwcu w tej kategorii zamyka Play z wynikiem 20,17 Mb/s.
Wszyscy, którzy spodziewali się dominacji Orange w czerwcu mogą czuć się rozczarowani. Tym razem pod względem najlepszego operatora, który oferuje najszybszą średnią szybkość wysyłania danych nastąpiła zmiana. T-Mobile wyprzedził Orange notując wynik 11,94 Mb/s. Dotychczasowy lider, który ostatecznie zajął drugie miejsce miał niewiele słabszy rezultat – 11,58 Mb/s. W czerwcowym zestawieniu na trzecim miejscu znalazł się Plus (11,42 Mb/s). Na końcu stawki zaś Play z dużo gorszym wynikiem od pozostałej trójki – 7,12 Mb/s.
Kolejność operatorów pod względem najniższej wartości ping wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym miesiącu. T-Mobile po raz drugi osiągnął najlepszy wynik – 38,12 ms. Goni go Orange (40,37 ms) oraz Play (40,75 ms). Najwyższą wartość ping osiągnął po raz kolejny Plus (45,32 ms).
Źródło: RFBenchmark
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Powstaje nowy film o świecie wiedźminów. Czy da się go sfinansować dzięki fanom?
|
|
|
|
|
|