Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Inpost: za ile przesyłka z paczkomatu?

06-07-2009, 10:21

Ile naprawdę zapłacimy za przesyłkę z użyciem paczkomatu? Czym paczkomaty mają zaskoczyć klientów? Na te i inne pytania odpowiedział Dziennikowi Internautów Rafał Brzoska, Prezes Zarządu firmy InPost.

Wprowadzana przez firmę InPost usługa Paczkomaty 24/7 spotkała się z zainteresowaniem użytkowników. Dziennik Internautów postanowił zapytać Rafała Brzoskę z firmy InPost o szczegóły dotyczące tej usługi.

DI: Ile będzie kosztowała przesyłka przez paczkomat? Czy będzie to stała opłata 9,50 zł, czy zależna np. od wagi towaru?

RB: Cena nadania paczki za pośrednictwem paczkomatu uzależniona jest od wielkości przesyłki i wynosi odpowiednio:

  • Gabaryt A (80 na 380 na 640 milimetrów – maksymalnie 12 kg) – 9,50 zł netto,
  • Gabaryt B (190 na 380 na 640 milimetrów – maksymalnie 12 kg) – 11,50 zł netto,
  • Gabaryt C (410 na 380 na 640 milimetrów – maksymalnie 12 kg) – 14,50 zł netto.

Dla dużych nadawców InPost przewiduje negocjację upustów.

DI: Czy firma InPost zamierza zawalczyć na rynku przesyłek pocztowych o miejsce przed Pocztą Polską?

RB: Do czasu pełnej liberalizacji rynku pocztowego, która zgodnie z III Dyrektywą Pocztową nastąpi w 2013 roku, konkurowanie z Pocztą Polską, zwłaszcza w obszarze przesyłek do 50 g (na które narodowy operator ma monopol), nie jest możliwe. Kroki ku wprowadzeniu liberalizacji spotykają się z dużymi oporami, czego przykładem są problemy z wymianą euroskrzynek.

DI: Jakie dodatkowe działania są planowane w celu osiągnięcia tego celu?

RB: Wprowadzenie usługi Paczkomaty 24/7 na rynek wspiera Projekt 01. Jego celem jest skupienie społeczności wokół wspomnianej usługi. Z szacunków firmy wynika, że w 2009 roku InPost ma obsłużyć ok. 7,5-10 mln paczek (w stosunku do 0,5 mln obsługiwanych dotychczas).

Jeszcze w 2009 roku operator planuje wprowadzić pocztę hybrydową. Rozwiązanie polega na połączeniu poczty elektronicznej i cech tradycyjnych usług pocztowych oraz poligraficznych. Poczta hybrydowa umożliwia przeniesienie całego procesu związanego z nadawaniem korespondencji, włącznie z dostarczeniem jej odbiorcy końcowemu, na podmioty zewnętrzne.

Wśród planowanych przedsięwzięć są też:

  • obsługa przesyłek międzynarodowych,
  • usługa Finanse dla klientów indywidualnych w zakresie opłacania rachunków przez SMS,
  • awizomaty,
  • kontynuacja kampanii promocyjnej, dystrybucji oraz montażu euroskrzynek.

Poza nowymi usługami InPost zakłada dalszą rozbudowę sieci punktów obsługi klienta i obecność w 230 miastach w Polsce do końca 2009 roku. Celem firmy jest pokrycie siecią obsługi 85% kraju do 2010 roku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl