Przedsiębiorstwa produkcyjne starają się podnieść swoją konkurencyjność i zwiększyć wzrost, inwestując w innowacje produktowe i usługi wartości dodanej - wynika z najnowszego dokumentu white paper IDC Manufacturing Insights - In Pursuit of Operational Excellence: Accelerating Business Change Through Next Generation ERP.
reklama
Badanie wykazało, że choć ograniczanie kosztów wciąż pozostaje ważnym aspektem w obliczu zwalniającej gospodarki, ustępuje ono miejsca inicjatywom, które pomagają wytwórcom wyróżnić ich produkt oraz zwiększyć konkurencyjność. Innowacyjne strategie biznesowe często są jednak hamowane przez nieadekwatne procesy biznesowe oraz systemy IT.
Z badania wynika, że większość przedsiębiorstw produkcyjnych z całego świata równoważy strategie wzrostu z cięciem kosztów. Warto zauważyć, że nacisk na zrównoważony wzrost przeważa w krajach regionu APAC, Rosji, na Bliskim Wschodzie i w państwach obu Ameryk, natomiast w Europie Zachodniej, szczególnie w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Francji, firmy bardziej skupiają się na kontroli kosztów, co może być odzwierciedleniem pogłębiającego się kryzysu w strefie euro. Co ciekawe, Wielka Brytania opiera się temu regionalnemu trendowi - większość brytyjskich producentów inwestuje w zrównoważony wzrost bardziej niż tnie koszty.
Autorzy badania zaznaczają, że w kontekście wzrostu najważniejszy jest produkt. Innowacja (63%) i usługi wartości dodanej odnoszące się do produktów (58%) były częściej wskazywane niż ekspansja na wschodzące rynki (42%). Przy czym innowacje produktowe odnotowały znacznie lepszą ocenę w branży motoryzacyjnej (78%) oraz nowoczesnych technologii i elektroniki (75%).
Strategie ograniczania kosztów w każdej dziedzinie zostały przeniesione z fabryki do łańcucha dostawców. Optymalizacja produkcji jest priorytetem, jeśli chodzi o koszty, tylko dla 11% przedsiębiorstw, co wskazuje na wyczerpanie możliwości dalszych oszczędności. Jednocześnie zmniejszanie liczby dostawców (77%) oraz skracanie łańcucha dostawców (55%) zostały ocenione jako najważniejsze.
Według autorów badania w ciągu najbliższych trzech lat szybkość będzie kluczowym elementem strategii wzrostu przedsiębiorstw produkcyjnych. Szybsze reagowanie na potrzeby zmian płynące ze strony biznesu, szczególnie w branży lotniczej (71%), oraz nowoczesnych technologii i elektroniki (78%), a także upraszczanie procesów, tak aby uzyskać jak najlepszy wynik operacyjny (72%) znajdują się na szczycie listy życzeń firm wytwórczych. Bardziej szczegółowy wgląd w dany aspekt czy proces (58%) i usprawniona współpraca (42%) również są powszechnie wymieniane wśród średnioterminowych i krótkoterminowych potrzeb z zakresu ERP.
Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2011 roku wśród 278 przedsiębiorstw produkcyjnych z branż motoryzacyjnej, nowoczesnych technologii i elektroniki oraz lotniczej ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Niemiec, Włoch, Brazylii, Australii, Chin, Indii, Japonii, Kataru, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Rosji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|