Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iFusion obiecuje wideo rozmowy przez internet z urzędnikami

14-07-2010, 17:02

Integrację kanałów komunikacji internetowej w relacjach petentów z polskimi urzędnikami ma zapewnić w 2011 roku platforma Open Connect. Prace nad nią prowadzi spółka iFusion, należąca do Grupy One-2-One. Oprogramowanie ma nie tylko umożliwić wideo rozmowy czy wymianę dokumentów online, ale również wyrażenie opinii na temat pracy obsługującej nas przez internet instytucji.

W Holandii, Szwecji czy Finlandii już dziś około 50% kontaktów z urzędami dokonywanych jest przez obywateli tych krajów z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań e-administracji, informuje Biuro Analiz Sejmowych. Polska ma jeszcze w tym temacie wiele do zrobienia. Jak jednak zapewnia prezes iFusion, w 2011 roku wiele może się zmienić. Wszystko za sprawą przepisów - 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne - oraz narzędzi, które pozwolą na realizację założeń tej ustawy. Jednym z nich ma być platforma Open Connect, nad którą wspomniana spółka właśnie pracuje.

- Przygotowana przez nas platforma będzie pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem opracowanym z myślą o polskiej e-administracji. Z powodzeniem uzupełnia lukę w przestrzeni publicznej komunikacji. Wierzymy, że nowe interaktywne narzędzia umożliwiać będą prosty i szybki kontakt z urzędami i firmami. Na to czekają przede wszystkim przedsiębiorcy - mówi Ireneusz Bloch, prezes iFusion.

>> Czytaj też: Polska e-administracja relatywnie się cofa

Schemat Open Connect
fot. - Schemat Open Connect
  Prace nad Open Connect potrwają do połowy 2011 roku. Zadaniem platformy będzie integracja dostępnych kanałów komunikacji internetowej oraz możliwości z nimi związanych. Będziemy mogli nie tylko zarejestrować się online w wybranym urzędzie, ale także wymieniać z urzędami dokumenty w postaci elektronicznych plików, porozumiewać się przez internet głosowo, prowadzić rozmowy wideo z urzędnikami, a nawet zakończyć kontakt zawarciem transakcji, dzięki wykorzystaniu mobilnego podpisu elektronicznego - zapewnia prezes Bloch.

Sonda
Który z czynników ma największy wpływ na powolny rozwój e-administracji w Polsce?
  • Zbyt drogi podpis elektroniczny
  • Wciąż zbyt niska penetracja internetu szerokopasmowego
  • Zbyt drogi dostęp do internetu
  • Urzędnicy obawiający się nowych technologii
wyniki  komentarze

Istotną częścią projektu jest możliwość uzyskiwania natychmiastowej opinii na temat pracy instytucji. W specjalnym okienku będzie można wpisać swoje uwagi dotyczące omawianego projektu, kultury obsługi lub inne komentarze ważne z punktu widzenia klienta/petenta.

Platforma Open Connect  skierowana jest do instytucji administracji publicznej, takich jak: ZUS, Urzędy Skarbowe, Urzędy Miasta, Urzędy Pracy. Spółka iFusion liczy również na zainteresowanie ze strony instytucji finansowych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi drogą elektroniczną.

Na realizację projektu spółka otrzymała dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Decyzja o przyznaniu dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości została wydana w maju 2010 r., natomiast sam projekt startuje 1 sierpnia 2010 roku. Koszt projektu oszacowano na pond 700 tysięcy złotych, z których PARP dofinansowała ponad 270 tysięcy.

>> Czytaj też: (e)PUAPka e-administracji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag Open Connecttag One-2-Onetag iFusiontag e-administracja