Integrację kanałów komunikacji internetowej w relacjach petentów z polskimi urzędnikami ma zapewnić w 2011 roku platforma Open Connect. Prace nad nią prowadzi spółka iFusion, należąca do Grupy One-2-One. Oprogramowanie ma nie tylko umożliwić wideo rozmowy czy wymianę dokumentów online, ale również wyrażenie opinii na temat pracy obsługującej nas przez internet instytucji.
W Holandii, Szwecji czy Finlandii już dziś około 50% kontaktów z urzędami dokonywanych jest przez obywateli tych krajów z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań e-administracji, informuje Biuro Analiz Sejmowych. Polska ma jeszcze w tym temacie wiele do zrobienia. Jak jednak zapewnia prezes iFusion, w 2011 roku wiele może się zmienić. Wszystko za sprawą przepisów - 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne - oraz narzędzi, które pozwolą na realizację założeń tej ustawy. Jednym z nich ma być platforma Open Connect, nad którą wspomniana spółka właśnie pracuje.
- Przygotowana przez nas platforma będzie pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem opracowanym z myślą o polskiej e-administracji. Z powodzeniem uzupełnia lukę w przestrzeni publicznej komunikacji. Wierzymy, że nowe interaktywne narzędzia umożliwiać będą prosty i szybki kontakt z urzędami i firmami. Na to czekają przede wszystkim przedsiębiorcy - mówi Ireneusz Bloch, prezes iFusion.
Prace nad Open Connect potrwają do połowy 2011 roku. Zadaniem platformy będzie integracja dostępnych kanałów komunikacji internetowej oraz możliwości z nimi związanych. Będziemy mogli nie tylko zarejestrować się online w wybranym urzędzie, ale także wymieniać z urzędami dokumenty w postaci elektronicznych plików, porozumiewać się przez internet głosowo, prowadzić rozmowy wideo z urzędnikami, a nawet zakończyć kontakt zawarciem transakcji, dzięki wykorzystaniu mobilnego podpisu elektronicznego - zapewnia prezes Bloch.
Istotną częścią projektu jest możliwość uzyskiwania natychmiastowej opinii na temat pracy instytucji. W specjalnym okienku będzie można wpisać swoje uwagi dotyczące omawianego projektu, kultury obsługi lub inne komentarze ważne z punktu widzenia klienta/petenta.
Platforma Open Connect skierowana jest do instytucji administracji publicznej, takich jak: ZUS, Urzędy Skarbowe, Urzędy Miasta, Urzędy Pracy. Spółka iFusion liczy również na zainteresowanie ze strony instytucji finansowych oraz przedsiębiorstw oferujących usługi drogą elektroniczną.
Na realizację projektu spółka otrzymała dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Decyzja o przyznaniu dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości została wydana w maju 2010 r., natomiast sam projekt startuje 1 sierpnia 2010 roku. Koszt projektu oszacowano na pond 700 tysięcy złotych, z których PARP dofinansowała ponad 270 tysięcy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*