Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Hyperion S.A. - dobre efekty nowej strategii

02-09-2011, 13:56

Giełdowa spółka Hyperion S.A. z dostawcy usług szerokopasmowego dostępu do internetu, staje się teledostawcą multimedialnych usług kontentowych. Ta strategia wydaje się przynosić korzyści. W I półroczu 2011 r. przychody ze sprzedaży zwiększyły się w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o 67,5%, do 31,6 mln zł, a zysk netto wzrósł o 241,5%, do 3,6 mln zł.

robot sprzątający

reklama


W II kwartale br. Hyperion S.A. odsprzedał spółki zależne (kilkanaście podmiotów, w tym Stream Communications Sp. z o.o.) świadczące usługi szerokopasmowego dostępu do internetu i część infrastruktury telekomunikacyjnej na rzecz MNI Telecom S.A. Hyperion S.A. kupił też trzy firmy:

  • Lark Europe Sp. z o.o., producenta i dostawcy elektroniki użytkowej (urządzeń do nawigacji GPS, tabletów);
  • Telestar S.A., nadawcę ogólnopolskiego satelitarnego iTV oraz kilku programów rozrywkowych w Wielkiej Brytanii;
  • Netshops.pl Sp. z o.o., spółkę z segmentu e-commerce, prowadzącą sprzedaż m.in. produktów niemieckiej sieci marketów budowlanych Praktiker oraz francuskiej firmy odzieżowej 3 Suisses.

Ponadto Hyperion kupił 20% akcji Mobini S.A., portalu społecznościowego notowanego na NewConnect. Grupa kapitałowa Hyperion S.A. w nowym kształcie wypracowała w I półroczu 2011 r.:

  • skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości 31,63 mln zł, wobec 18,88 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 67,5%;
  • skonsolidowany zysk EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) w wysokości 7,76 mln zł, wobec 5,37 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 44,5%;
  • skonsolidowany zysk operacyjny w wysokości 2,60 mln zł, wobec 2,01 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 29,1%;
  • skonsolidowany zysk netto w wysokości 3,6 mln zł, wobec 1,06 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 241,5%;
  • zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej (MNI S.A.) w wysokości nie mniejszej niż 3,37 mln zł, wobec 0,98 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 244,5%;

Nowa strategia Hyperion S.A. zakłada ścisłą współpracę spółek należących do grupy kapitałowej, dzięki czemu możliwe jest pełne wykorzystanie ich zasobów i know-how. Jej istotnym elementem jest wprowadzenie na rynek multimedialnego tabletu PC, zdolnego do współpracy z różnymi standardami łączności oraz transmisji radiowej. Jego użytkownikom zaoferowane zostaną multimedialne usługi kontentowe, znajdujące się w ofercie spółek zależnych, jak i innych podmiotów należących do giełdowej grupy MNI.

W kwietniu spółka Lark Europe (znana do tej pory głównie urządzeń do nawigacji GPS) wprowadziła na polski rynek swój pierwszy tablet PC, oparty na systemie operacyjnym Android. Urządzenie LARK FreeMe 70.1 skierowane było do segmentu popularnego. W lipcu pojawiła się kolejna, znacznie lepiej wyposażona wersja urządzenia FreeMe 70.2., a w ostatnich dniach do sklepów trafiły trzy nowe rodzaje tabletów, które oprócz standardowych funkcjonalności umożliwiają m.in. odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) i nawigację GPS.

>>> Czytaj: MNI: dwucyfrowa poprawa wyników do rekordowych poziomów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *