Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

High School Programming League już na półmetku

PATRONAT MEDIALNY 28-11-2012, 14:10

Trudno znaleźć licealistę, który nie potrafi posługiwać się komputerem, ale niektórzy od wczesnych lat starają się robić to w bardziej zaawansowany sposób niż większość dorosłych. Nie tylko go używają i konfigurują, ale również piszą własne programy.

robot sprzątający

reklama


Próbują zrozumieć, jak działają powszechnie używane, ale złożone narzędzia i protokoły takie, jak na przykład: podpis elektroniczny, wyszukiwarka, syntezator mowy. Czytają literaturę, fachowe książki, czasopisma, sami wyszukują materiały w sieci, tworzą koła zainteresowań, biorą udział w obozach naukowych, aktywnie uczestniczą w społecznościach portali tematycznych. To właśnie wśród takiej młodzieży można szukać przyszłych naukowców, konstruktorów i wynalazców.

W jaki sposób twórczo i efektywnie mogą oni rozwijać swoje zainteresowania? Jedną z form aktywności dla uzdolnionej młodzieży proponuje międzynarodowy konkurs programistyczny High School Programming League. W tegorocznych, organizowanych już po raz piąty zawodach, uczestniczy kilkuset zawodników z trzynastu krajów – najwięcej z Polski. Liga HSPL ma ciekawą formę, gdyż czas na rozwiązanie zadań jest dość długi i wynosi około 4 tygodni. Jest to okres wystarczający, aby uczyć się w trakcie konkursu, poszerzając swoją wiedzę i umiejętności.

Zadania mają zróżnicowany stopień trudności, od dość łatwych do wymagających wiedzy na poziomie akademickim. Wiedza i umiejętności uczestników konkursu w znacznym stopniu wykraczają poza program szkolny - mówi dr inż. Łukasz Kuszner, który kieruje zawodami. Ciekawy jest również fakt, że nad układaniem zadań pracują entuzjaści skupieni wokół portalu Sphere Online Judge, na którym odbywa się konkurs – są wśród nich naukowcy, wybitni studenci i zawodowi programiści.

Dzięki zaangażowaniu ochotników udział w konkursie nie wymaga żadnych opłat, a organizatorzy zapewniają przyjazną atmosferę zarówno dla mistrzów programowania, jak i nowicjuszy. Każdy może się jeszcze przyłączyć i spróbować swoich sił, mierząc się z kolejną serią zadań, które zostaną udostępnione już 17 grudnia. 

Klasyfikacja indywidualna po dwóch z czterech serii konkursowych:

  1. Tomasz Rewak, II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Legnicy
  2. Ivan Stošić, Gimnazija "Svetozar Markovic", Niš (Serbia)
  3. Mario Lipovsky, Spojená škola Novohradská (Słowacja)
  4. Mirela Mirosavljevic, Gimnazija "Veljko Petrović", Sombor (Serbia)
  5. Tomasz Zwornicki, I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Łomży

Więcej informacji można znaleźć na stronie konkursu: hs.spoj.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *