Kim jest „heavy user” smartfona? To osoba korzystająca z telefonu tak często, że praktycznie nie rozstająca się z nim. Zabiera go do łóżka, używa podczas posiłków i jest zawsze obecna w mediach społecznościowych. Chętnie korzysta z bankowości mobilnej. Z badania #MobilnyPortretPolaka dowiadujemy się o niej jeszcze więcej.
reklama
Z badania #MobilnyPortretPolaka wynika, że czterech na dziesięciu użytkowników smartfona praktycznie nie rozstaje się ze swoim telefonem. „Heavy userów” jest znacznie więcej wśród młodych użytkowników – takie przywiązanie do komórki deklaruje blisko 60% osób w wieku 18-29 lat.
Prawdziwy „heavy user” dotkliwiej odczuwa brak telefonu przy wyjściu z domu niż fakt braku przy sobie portfela. Taką deklarację składa 65% z nich.
Kobiety tak samo dużo i często jak mężczyźni korzystają ze smartfonów. Ze swoim telefonem praktycznie nie rozstaje się 38% kobiet i 37% mężczyzn.
Osoby najintensywniej korzystające z telefonu czyli nasi „heavy userzy” nie rozstają się z komórkami w wielu codziennych sytuacjach. 65% z nich przyznało, że każdego dnia zabiera swoje urządzenie do łóżka. Czterech na dziesięciu intensywnych użytkowników ogląda telewizję jednocześnie używając urządzenia, więcej niż jeden na trzech zabiera go także do toalety, a nieznacznie mniej niż trzech na dziesięciu korzysta ze smartfona podczas posiłków.
Heavy Userzy regularnie korzystają z sieci społecznościowych. Więcej niż trzech na czterech z nich codziennie przegląda Facebooka, blisko czterech na dziesięciu codziennie korzysta z Youtube, co piąty sprawdza Instagrama, a 15% Snapchata.
Aplikacja bankowa jest wśród nich bardzo popularna, korzysta z niej co drugi „heavy user”. 66% „heavy userów” korzystających z bankowości mobilnej przynajmniej raz w tygodniu sprawdza saldo rachunku, 42% opłaca mobilnie rachunki lub czynsz, 38% płaci za zakupy BLIKIEM, 25% płaci za pomocą aplikacji za zakupy w sklepie internetowym, 16% płaci zbliżeniowo telefonem.
Badanie #MobilnyPortretPolaka: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI.
Źródło: Bank Millennium
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Małe miejscowości nie takie cyfrowe. Co może pomóc mieszkańcom wsi i miasteczek?
|
|
|
|
|
|