Największa wyszukiwarka na świecie zmienia front – dotąd niechętna, teraz proponuje wydawcom prasy współpracę przy wprowadzaniu opłat za treści w internecie. Wydawcy w Polsce są zadowoleni.
reklama
Zaskakującą deklarację złożył w środę Larry Page, współzałożyciel Google’a, podczas konferencji Zeitgeist Europe. Podkreślił, że firma chce pomóc wydawcom w ich walce o udane przeniesienie źródeł przychodów, reklamy i prenumeraty do internetu.
– Potencjał w płatnych treściach jest obecnie większy niż kiedykolwiek – dodał współzałożyciel wyszukiwarki.
Deklaracja jest zaskakująca, bo dotychczas Google niechętnie podnosił ten temat. Twierdził, że otwarty dostęp do informacji jest lepszy, bo wydawcy docierają do największej liczby czytelników. Problem pojawiał się jednak, gdy zaczynała się rozmowa o pieniądzach. Wydawcy niezmiennie uważają, że dzięki ich treściom Google zarabia krocie. A to, co oferuje w zamian – czyli część wpływów z reklam – to zdecydowanie za mało. (...)
– Google potrzebuje wydawców i ich jakościowych treści, by zarabiać pieniądze. Z drugiej strony firma zauważyła, że prowizje od przychodów od płatnych treści mogą być dla niej dodatkowym źródłem przychodów – uważa Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”.
Zarówno on, jak i Dariusz Piekarski, prezes Infor Biznes, wydawcy „Dziennika Gazety Prawnej”, oceniają deklaracje Google’a pozytywnie: poparcie koncernu dla płatnych treści może znacząco pomóc w zmianie świadomości rynku. Obaj wydawcy planują bowiem od jesieni wprowadzenie większej liczby płatnych serwisów i nowych modeli sprzedaży. Podobną strategię ma Presspublika, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej”.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Google pomoże wydawcom, którzy zaczną zarabiać na treściach w sieci
Michał Fura
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*