Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mikroblogowy serwis Twitter może jeszcze mocniej zaistnieć na rynku. Stanie się to możliwe dzięki podpisanym umowom z Microsoftem oraz Google. Zgodnie z ogłoszonymi podczas szczytu Web 2.0 w San Francisco warunkami wpisy na Twitterze będą dostępne w wynikach wyszukiwarek Bing oraz Google. Ta ostatnia uruchomi także dedykowaną serwisom społecznościowym usługę Google Social Search.

robot sprzątający

reklama


Już teraz wpisy z Twittera dostępne są w Bing, wyszukiwarce Microsoftu, z kolei w Google mają pojawić się w ciągu najbliższych miesięcy. Evan Williams, dyrektor generalny Twittera, napisał na oficjalnym blogu serwisu, że Google chce stać się uniwersalnym dostawcą informacji, w czym serwis mikroblogowy może pomóc dzięki ogromnej liczbie unikalnych, często interesujących wpisów.

Marissa Mayer, wicedyrektor Google odpowiedzialna za wyszukiwarki i satysfakcję klientów, stwierdziła, że w ciągu ostatnich kilku lat niepomiernie wzrosła liczba wpisów w serwisach społecznościowych, dostarczając nie tylko informacji o życiu prywatnym, ale także o bieżących wydarzeniach (o Twitterze głośno się zrobiło w lipcu 2006 roku podczas ataków terrorystycznych w Bombaju). Google, chcąc być pewnym źródłem informacji, musi zatem uwzględniać także i tę sferę działalności internautów.

Podczas szczytu Web 2.0 Mayer poinformowała także o uruchomieniu przez Google nowej usługi - Social Search. Dzięki niej internauci w jednym miejscu będą mieli dostęp do wszelkich wpisów, jakie pojawiają się w serwisach społecznościowych, na których posiadają swoje profile - podaje the Next Web. Wydaje się to kolejnym krokiem firmy z Mountain View do tego, by stać się faktycznym centrum wszelkiej aktywności surfujących po sieci.

Zawarte porozumienia nie powinny dziwić w świetle najnowszych badań firmy Pew Internet. Wykazały one, że blisko co piąty Amerykanin, posiadający dostęp do internetu, korzysta z Twittera bądź innego serwisu społecznościowego do informowania o bieżących sprawach ze swojego życia. Odsetek ten jest znacząco wyższy od tego odnotowanego w kwietniu br., gdy przyznał się do tego co dziewiąty ankietowany.

Widać więc wyraźnie, że popularność serwisów społecznościowych oraz mikroblogów dynamicznie rośnie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E