Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google chce usprawnić wypełnianie formularzy w sieci

26-01-2012, 19:00

Proces automatycznego uzupełniania formularzy może być znacznie wygodniejszy niż obecnie - przekonują inżynierowie z firmy Google. Korporacja zaprezentowała nowości tego typu w swojej przeglądarce Chrome.

robot sprzątający

reklama


Wyszukiwarkowy gigant poinformował na swoim blogu, że w przeglądarkę Google Chrome zaimplementował zestaw nowości, które w przyszłości mają pomóc internautom w szybszym wypełnianiu internetowych formularzy. Pracownicy korporacji liczą, że usprawnienia tego typu trafią również do konkurencyjnych narzędzi.

Czytaj także: Google Books ze wsparciem dla trybu offline

- Mamy przyjemność poinformować, że Chrome wzbogaciło się w eksperymentalne wsparcie dla nowego typu automatycznego uzupełniania - czytamy na blogu firmy Google. Dzięki nowemu atrybutowi (autocomplete type) w HTML programiści mogą w łatwy sposób oznaczyć, z jakim typem pola mamy do czynienia.

Wśród najpopularniejszych znajdziemy m.in. ten odpowiedzialny za podanie imienia i nazwiska (full-name) czy nazwy ulicy (street-address). Warto podkreślić, że żaden z tych parametrów nie będzie odczytywany ze zdalnych serwerów firmy, a by przeglądarka mogła go automatycznie wypełnić, musi on zostać wcześniej przynajmniej raz wprowadzony własnoręcznie przez użytkownika.

Na początku tego roku Chrome rozszerzyło również swoją funkcję związaną z ochroną przed złośliwym oprogramowaniem. Podczas pobierania plików z podejrzanych witryn przeglądarka powinna wyświetlić stosowny komunikat, a także poinformować nas o możliwym ryzyku zainfekowania komputera.

Czytaj także: Firefox nie jest zagrożeniem dla Chrome?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google